نیروهای سوریه دموکراتیک به یک کیلومتری مرکز منبج رسیدند

نیروهای گروه موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» به پیشروی خود به سوی شهر منبج سوریه که در اختیار داعش قرار دارد، ادامه دادند.

نیروهای سوریه دموکراتیک به یک کیلومتری مرکز منبج رسیدند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نیروهای گروه موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» که مورد حمایت آمریکاست روز پنجشنبه به پیشروی خود به سوی شهر منبج سوریه که در اختیار گروه تکفیری صهیونیستی داعش قرار دارد ادامه دادند. دیده بان حقوق بشر سوریه افزود این عملیات بخشی از برنامه ها برای دور کردن داعش از مناطق نزدیک به مرز ترکیه است.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد نیروهای سوریه دموکراتیک پنجشنبه به حدود یک کیلومتری مرکز منبج رسیدند و هم اکنون کنترل مناطق واقع در جنوب غربی این شهر را در اختیار دارند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلافی متشکل از گروههای عرب و کرد است بیش از یک ماه است که با حمایت حملات هوایی تحت رهبری امریکا تلاش می کند تا داعش را از منبج عقب براند.نیروهای داعش از زمان قرار گرفتن در محاصره نیروهای سوریه دموکراتیک در منبج و قطع شدن خطوط تدارکاتی شان مقاومت شدیدی از خود نشان دادند و چندین پاتک نیز انجام داده اند. عملیات منبج در صورت تکمیل داعش را از تنها مسیر عمده اش با جهان خارج محروم خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار