جنگ 33 روزه و تجهیزات ناکارآمد اسرائیلی؛

کلاهخود استتار "تزاحال" چیست؟ + مشخصات و تصاویر

جنگ تن به تانک رزمندگان حزب الله با زره پوش "مرکاوا" نشان داد که حزب الله به خوبی در جنوب لبنان تاکتیک‌های رزم را می‌شناسد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سربازان ارتش اسرائیل (تزاحال) از مجهز ترین  نظامیان جهان هستند که با انواع سلاح های تجهیز شده اند. این سربازان در مواقع حمله احتمالی می توانند از ادوات خود برای جنگ تن به تن استفاده کنند.


**کلاهخود استتار چیست؟

شاید متوجه شده اید که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بر روی کلاهخود خود یک پوشش پارچه ای کیسه مانند قرار می دهند. اما به راستی این کاور چیست و چه کاری انجام می دهد؟


کلاهخود استتار



امروزه در ارتش های بزرگ از دوربین های حرارت یاب، اینفرارد، ردیاب های راداری قابل حمل  و... به منظور کشف نفرات دشمن  و مقابله با آن ها در شرایط برتر استفاده می شود.

به عنوان مثال این تجهیزات می توانند محل اختفا و کمین اسنایپر دشمن را از فاصله سه هزار تا شش هزار متر را تشخیص دهند. به همین دلیل نظامیان اسراییلی از این کاور بر روی سر خود استفاده می کنند.

این کاور از ترکیباتی ساخته شده است که می تواند امواج راداری دشمن را به خود جذب کند. همچنین گرمای سر و صورت سربازان را بخود جذب کرده و مانع شناسایی و کشف محل اختفای آنها توسط دیتکتورهای  (شناساگرها) دشمن می شود.


**کاورهای استتاری که سربازان ارتش اسرائیل از آن استفاده می کنند ؛ پایداری میدانی نیروها را افزایش می دهند

ضمن اینکه این کاورها باعث افزایش استتار بصری نیروها نیز می شوند. در مجموع کاورهای استتاری که سربازان ارتش اسرائیل از آن استفاده می کنند ؛ پایداری میدانی نیروها را افزایش می دهند.

کلاهخود استتار

کلاهخود استتار



این روکش دارای الگوی استتاری چاپ شده در 2 طرف است : یکی دارای رنگ های سبز و قهوه ای و برای مناطق  جنگلی  و دیگری دارای رنگهای قهوه ای و زرد برای مناطق خشک و بیابانی .

کلاهخود استتار

کلاهخود استتار



هدف از قرار دادن این روکش بر روی کلاه برهم زدن شکل سر سرباز و کمک به استتار سرباز  است . البته این روکش به نوعی سرباز رو از نور افتاب و ماه مصون می کند . همچنین از درخشش کلاه خود زیر نور خورشید و ماه هم جلوگیری می کند . برخی از منابع ریشه کلاهخود استتار  را  نوعی نماد قدیمی می دانند .

می بینیم که به روزترین تجهیزات نظامی هم نتوانسته ارتش اسرائیل را در مقابل مقاومت اسلامی لبنان مصون کند و رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و پس از آن ؛ متحمل شکست های سنگینی از حزب الله شد.

با وجود اینکه یک رزمنده حزب الله از امکانات پیشرفته سربازان ارتش اسرائیل بهره مند نیست؛ اما توانسته در هر زمان و هر مکان که دشمن صهیونیستی حملاتی داشته باشد؛ با مقابله به مثل به آن پاسخ دهد.


**پیروزی حزب الله در برابر اسرائیل در جنگ "تن به تانک" و "تن به تن"

تفاوت مجاهد حزب الله با سرباز ارتش اسرائیل در این است که رزمنده حزب الله در سال 2006 از تانک های عظیم الجثه "مرکاوا" نترسید و ایستادگی کرد و این در حالی بود که سربازان صهیونیست در آوردگاه جنوب لبنان در زمان بحران ؛ فرار را برقرار ترجیح می دادند.

با وجود داشتن کلاهخود های استتار باز هم این ارتش رژیم صهیونیستی بود که در جنگ تن به تانک  و تن به تن در جنوب لبنان شکست خورد و این سربازان "تزاحال" بودند که فرار می کردند.


گزارش از محمد زرچینی  


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۵
داری کلاه خود رو توضيح میدی خب اخرش چرا احساسی میشی
آخرین اخبار