افزایش آمار کشته‌های حملات انتحاری بغداد به 292 نفر/ افزایش خشم عمومی از وقوع حملات

تلفات مرگبارترین حمله گروه تروریستی داعش در بغداد افزایش یافت و به 229 نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از اس بی اس، خشم از شرایط وخیم امنیتی عراق در حال افزایش است. بمب گذاری گروه تروریستی داعش در اوایل هفته جاریT در حالی که بمب گذاری دیگری در شمال بغداد جان چندین نفر را گرفت، به خشم از نا امنی ها دامن زده است. آمار کشته های حمله انتحاری یکشنبه گذشته به 292 نفر رسید؛ این بمب گذاری مرگبارترین حمله از زمان هجوم آمریکا به عراق در سال 2003 تاکنون بوده است.

این حمله که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را پذیرفته است، موجب ناآرامی مردم شده و مقامات عراق را بر آن داشته تا اقدامات امنیتی جدیدی را اعلام کنند. البته حملات و بمب گذاری های دیگری نیز پس از بمب گذاری روز یکشنبه رخ داده است. حمله دو بمب گذار انتحاری به یک مکان مقدس در شمال بغداد به کشته شدن 26 نفر و زخمی شدن 52 نفر منجر شد.

اس بی اس در ادامه نوشت: چندین مقام عراقی که اصرار بر فاش نشدن نامشان داشتند از تلفات جانی 186 نفر و مفقود شدن 20 نفر بر اثر حمله روز یکشنبه در بغداد خبر دادند. این در حالیست که یکی از مقامات دفتر رسانه وزارت بهداشت عراق اعلام کرد آمار این وزارت خانه  از تعداد کشته ها 292 نفر است. بدن اغلب کشته های این حمله انتحاری به شدت آسیب دیده و برای شناسایی آنها باید از آزمایش دی اِن اِی کمک گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: این حمله انتحاری در یکی از خیابان های شلوغ بغداد و زمانی که مردم برای برگزاری تعطیلات عید فطر آماده می شدند، رخ داد. وزارت بهداشت عراق همچنان به خروج اجساد از زیر بقایای ساختمان ها ادامه می دهد و آنها را به ازمایشگاه منتقل می کند. مردم و اقوام قربانیان در اعتراض به این شرایط خشم خود را ابراز کرده اند. برخی نیز دولت را در برقراری امنیت شهر ضعیف می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۹۵
مردم بغداد خودشان باید در برابر ضعف و یا خیانت مسئولان امنیت شهر شان در مبارزه با تروریسم عمل نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۵
مردم عراق باید مثل مردم ایران هوشیار باشند ما ازاین منافقین و بمب گذاریها هم داشتیم اما با هوشیاری همهی نقشه های شومرا خنثی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۸ تير ۱۳۹۵
لعنت خدا بر دشمنان قسم خورده اسلام (داعش و همپیمانان ملعونش)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۵
شما رو به تمامی مقدسات قسم میدم که یک خبر از نحوه اعزام به سوریه و عراق تهیه کنید هستند مشتاقان که نمیدونند چطور و کجا ثبت نام کنند اجرتون با اباعبدلله
آخرین اخبار