ساری،

رکورد عیدانه سه روزه برا ی جذب گردشگر

سه میلیون و صد هزار و 520 نفر شب اقامت مسافر در تعطیلات سه روزه عید فطر در استان مازندران به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: آمار اقامت مسافران تعطیلات عید فطر این استان از 15 تا پایان روز 17 تیرماه امسال است که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .

مهران حسنی افزود : بیشترین ثبت اقامت مسافران در تعطیلات عید فطر امسال مربوط به دیروز است که یک میلیون و 162 هزار و 520 نفر شب اقامت ثبت شد.

وی گفت: غرب مازندران همچنان بیشترین حجم حضور و اقامت مسافران این تعطیلات را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: 159 هزار و 665 وسیله نقلیه به مازندران وارد و68 هزار و 484 وسیله نقلیه از استان خارج شد.

به گفته وی : جاده های قائمشهر- بابل، بابل- بابلسر و ساری-قائم شهر پر رفت و آمد ترین جاده های کشور در روز نخست تعطیلات فطر بود.

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ظرفیت اقامتی مازندران را بیش از 700 هزار نفر شب اقامت بیان کرد و افزود: از این تعداد 356 واحد اقامتی رسمی به ظرفیت حدود 30 هزار نفر شب شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مهمانپذیر است و مابقی ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی مانند خانه های مسافر ، ویلاها ، بوستان های شهری و جنگلی برای چادرخوابی است .

حسنی گفت: با هماهنگی های بسیج امکانات عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی برای اقامت مسافران در مازندران صورت گرفته از ظرفیت سالن های ورشی و پارک های درون شهری برای برپا کردن چادرهای مسافرتی استفاده شد .

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار