آبادان؛

تخلیه پتروشیمی های تندگویان، بوعلی وامیرکبیر

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تخلیه پتروشیمی های تندگویان، بوعلی و امیرکبیر به منظور رعایت امنیت کامل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مرضیه شاهدایی در حاشیه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر گفت: موادی هم اکنون در مخزن پتروشیمی بوعلی سینا در حال سوختن است. این ماده،  نفتی و پالایشگاهی بوده و خطری برای تهدید زندگی انسانی ندارد.

وی افزود: پتروشیمی های تندگویان، بوعلی سینا و امیرکبیر به منظور رعایت امنیت کامل، تخلیه شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به شعله ور شدن آتش مخزن ٢٠٠١C  گفت: این مخزن باز شده و مواد درون آن وارد حوضچه اطمینان شده است.

شاهدایی افزود: موادی که در درون مخزن به تدریج در حال سوختن بودند اینک با سرعت بالاتری به دلیل باز شدن مخزن، می سوزند.

وی با بیان اینکه باید برای خاموش شدن مخزن حداکثر تا ٢٤ ساعت آینده صبر کرد گفت: همه چیز در محل حادثه مخزن ٢٠٠١C تحت کنترل است و نگرانی وجود ندارد.در حال آتش هیچ خطری برای مجتمع های اطراف و همچنین شهروندان ماهشهر ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کنترل جاده های اطراف پتروشیمی بوعلی سینا را به منظور پیش بینی شرایط بحرانی اعلام کرده است.

پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر از روز چهارشنبه ( ١٦ تیرماه) دچار حریق شده است و عملیات اطفای حریق در این مجتمع پتروشیمی هم اکنون در حال جریان است.

نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا دلیل آتش سوزی این مجتمع بود که از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) در آتش می سوزد، خوراک این مجتمع پتروشیمی، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، آتش ، پتروشیمی ، ماهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.