ناتو می‌خواهد فراتر از ۲۰۱۷ در افغانستان حضور سیاسی و نظامی داشته باشد

ینس استولتنبرگ همچنان گفت که حضور سیاسی و نظامی در افغانستان نه به مفهوم جنگی؛ بلکه به هدف آموزش، مشورت و همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.

ناتو می‌خواهد فراتر از ۲۰۱۷ در افغانستان حضور سیاسی و نظامی داشته باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ینس استولتنبرگ همچنان در نشست دیروز (جمعه‌) وارسا تصریح کرد که این حضور نه به مفهوم جنگی؛ بلکه به هدف آموزش، مشورت و همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.

استولتنبرگ افزود که رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان باید سهم‌شان را در تامین منبع‌های مالی نیروهای امنیتی این کشور ادامه دهند.

این مقام ناتو این سه مورد را برای ادامه‌ی حمایت از افغانستان و تامین ثبات در این کشور بسیار مهم خواند.

همزمان او گفت که ادامه‌ی تلاش‌های کابل مبنی بر مشارکت با ناتو، این فرصت را فراهم می‌کند که ناتو به حمایتش از افغانستان در کار مبارزه با هراس‌افگنی ادامه دهد.

در ادامه‌ دبیر کل ناتو از کشورهای منطقه خواست تا به پروسه‌ی صلح در افغانستان بپیوندند.

او گفت: "من از گفت‌وگوهای منطقه‌ای افغانستان و به ویژه مشارکت پاکستان قدردانی می‌کنم و توقع دارم که این رای‌زنی‌ها منجر به ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح در افغانستان شود.”

رییس جمهور غنی و رییس اجرایی عبدالله در نشست سران کشورهای عضو ناتو در وارسا اشتراک کرده‌اند تا خواهان ادامه‌ی حمایت مالی و سیاسی ناتو از این کشور شوند.

امروز برای یک ساعت روی چگونگی وضعیت در افغانستان، با حضور رهبران حکومت وحدت ملی، میان سران کشورهای عضو ناتو بحث می‌شود و رییس جمهور و رییس اجرایی نیز سخنرانی می‌کنند.

رشد نوشت: این نشست بزرگ جهانی در حالی ادامه دارد که به تازگی امریکا از حضور ۸۴۰۰ نیروی نظامی‌اش در افغانستان خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار