دیدار رهبران افغانستان و امریکا در وارسا

در این دیدار آقای غنی از تصمیم اخیر رییس جمهور امریکا دربارۀ حفظ شمار سربازان امریکایی در افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این دیدار آقای غنی از تصمیم اخیر رییس جمهور امریکا دربارۀ حفظ شمار سربازان امریکایی در افغانستان قدردانی کرد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی نیز در این دیدار حضور داشت.

رییس جمهور امریکا در این دیدار از تعهد و دستاوردهای حکومت وحدت ملی افغانستان برای مردم کشور ابراز امیدواری کرد.

دو رهبر همچنان روی مسئلۀ صلح افغانستان و برقراری امنیت پایدار در کشور رأی‌زنی کردند.

این در حالی‌است که سران ۲۸ کشور عضو ناتو برای شرکت در نشست سالانۀ این سازمان در شهر وارسا، پایتخت پولند گرد آمده‌اند تا روی مسایل مهم جهانی از جمله افغانستان بحث کنند.

در همین حال، ینس استالتین‌برگ، دبیر کل ناتو مأموریت این سازمان را در افغانستان مهم می‌داند و می‌گوید که ناتو متعهد به کمک‌کردن به افغانستان در بخش‌های نظامی است و نظامیان این سازمان، نیروهای افغان را در بخش آموزش و مشوره‌دهی کمک می‌کنند.

تنش‌ها میان ناتو و روسیه و چگونگی مبارزه با گروه داعش در اولویت نشست رهبران ناتو قرار دارند؛ اما افغانستان هم از ماموریت‌های مهم برای اعضای ناتو، به ویژه به ایالات متحده امریکا گفته می‌شود، چنان‌که رییس‌جمهور اوباما حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان کم‌ازکم تا پایان سال روان میلادی تمدید کرده‌است.

ینس ستولتن‌برگ، دبیر کل ناتو می‌گوید: «من از سران کشورها و حکومت‌ها انتظار دارم تا دربارۀ افغانستان سه تصمیم مهم بگیرند. نخست: حضور نظامی مان را ادامه دهند، البته نه با نیروی جنگی. دوم: دربارۀ ادامه تمویل نیروهای امنیتی افغانستان تصمیم بگیرند. سوم: همکاری و مشارک سیاسی مان را با افغانستان تازه بسازند تا افغانستان با ثبات شود و جلو مبدل‌شدنِ دوبارۀ این کشور به پناه‌گاه هراس‌افگنان گرفته شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار