نادر قدیانی: کیفیت کتاب فدای کمیت شده است

ما هنگام نشر کتاب شورای بررسی داریم و کتاب را از تمامی جهت ها از جمله روانشناسی و روانکاوی اثر مورد بحث قرار می دهیم.

نادر قدیانی، مدیر مسئول انتشارات قدیانی در خصوص جایگاه ادبیات کودک در گفتگو با حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به نظر من بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به حوزه کودک چه از لحاظ شاعران و چه ناشران شکوفایی خوبی به لحاظ کمی داشت.

اما در دهه اخیر به دلیل آشفته بازاری که به وجود آمده، کمیت فدای کیفیت شده و دامنه توجه افراد به برندها بیشتر از تاثیر خود کتاب شده است و این خلأ بزرگی است که در رسانه ها و مطبوعات وجود دارد.

وی درباره اهمیت ادبیات حوزه کودک گفت: مهم بودن آن که مشخص است. به دلیل حساسیت‌های این سن، ادبیات کودک و نوجوان توجه بیشتری را هم می طلبد و ما هنگام نشر کتاب شورای بررسی داریم و کتاب را از تمامی جهت‌ها از جمله روانشناسی و روانکاوی اثر مورد بحث قرار می‌دهیم و این بحث و بررسی شامل کتاب های ترجمه هم می شود و آن ها را به صورتی ترجمه می کنیم که کتاب با مقیاس های فرهنگی ما سازگار شده و کودک را جذب کند.

قدیانی در خصوص مشکلات حوزه نشر کودک بیان کرد: بزرگترین مشکل آن است که سال ها زحمت می‌کشیم، اما عرضه خیلی کم‌رنگ است و باعث می شود، کیفیت این کتاب ها مشخص نشود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.