در پی کشته شدن سرکرده حزب المجاهدین هند؛

درگیری خونین پلیس هند با معترضان/ کشته و زخمی شدن 410 نفر

تظاهرکنندگان معترض به مرگ برهان مظفر وانی در کشمیر اقدام به تظاهرات و درگیری با نیروهای پلیس هند کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی کشته شدن 'برهان مظفر وانی'سرکرده گروه جدایی طلب حزب المجاهدین هند، از سوی نیروهای امنیتی، امروز مردم کشمیر اقدام به تظاهرات کردند. در درگیری پلیس با مردم 10 نفر کشته و حدود 400 نفر هم زخمی شدند. منابع پلیس اعلام کردند در این درگیری ها 8 نفر کشته شدند اما منابع غیر رسمی از کشته شدن ده نفر و زخمی شدن 400 نفر خبر  می دهند .گفته می شود حدود 100 نفر از زخمی ها پلیس هستند.

در حال حاضر وضع فوق العاده در مناطق مختلف کشمیر اعلام شده است و با حضور پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی در سطح شهرها اوضاع کنترل می شود. رئیس پلیس ایالت جامو و کشمیر گفت 'برهان مظفر وانی ' یکی از سرکردگان ارشد گروه غیر قانونی حزب المجاهدین به همراه دو نفر دیگر از همراهان وی در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند.

'کی راجندرا' درگفت و گو با خبرنگاران در کشمیر اظهار کرد نیروهای امنیتی با دریافت اطلاعاتی درباره حضور وی در نماز منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کشمیر، این منطقه را محاصره و پس از درگیری وی را کشتند. گفته می شود حدود 70 هزار نفر امروز در تشیع جنازه برهان مظفر وانی شرکت کرده اند. به گفته مقامات امنیتی از ابتدای سال جاری تاکنون 83 نفر از جدایی طلبان در درگیری با پلیس کشته شده اند که این تعداد در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار