پدرشکنجه‌گر: حق هر پدری است که فرزندش را کتک بزند!

پسر پنج ماهه‌ای که در رشت به دست پدرش به‌شدت شکنجه شده بود، پس از ترخیص از بیمارستان به مادرش تحویل داده شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویر منتشرشده از این کودک که آثار کبودی روی بدنش نمایان است در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و موجب شد بار دیگر خلأ قانونی تصویب لایحه‌ای همه‌جانبه برای حمایت از حقوق کودکان بیش از پیش احساس شود.
 
سوم تیر پسر پنج ماهه‌ای در حالی که آثار کبودی روی گیجگاه و قفسه سینه‌اش نمایان بود، به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شد. مادر کودک که نوزاد بیهوش را در آغوش گرفته بود ادعاهای ضد و نقیضی درباره آثار کبودی و خون‌مردگی روی بدن او مطرح کرد و موجب شک پزشکان شد. در بررسی‌های بعدی روشن شد که این پسربچه از سوی پدرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آزار داده شده است.

جزئیات بیشتر از شکنجه یک نوزاد در رشت
 
ترخیص از بیمارستان پس از 6 روز
 
طلعت کاویانی مسئول امور رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این باره گفت: «وقتی کودک بدحال به بیمارستان منتقل شد، مددکار بیمارستان به وضعیت او مشکوک شد و بهزیستی را در جریان قرار داد. مداوا روی این کودک انجام شد و او پس از 6 روز و در حالی که وضعیت عمومی‌اش بهبود یافته بود، از بیمارستان ترخیص و به خانواده‌اش تحویل داده شد اما از آنجا که مددکار اجتماعی و کادر بهزیستی تشخیص کودک‌آزاری داده بودند پرونده‌ای در این زمینه در دادگستری گشوده شد و قرار است بهزیستی گیلان به بررسی پرونده بپردازد و نتیجه را تا چند روز آینده گزارش دهد.»
 
جای خالی قانون
 
طاهره پژوهش عضو هیات‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودک نیز در این باره گفت: «ضرورت تصویب لایحه‌ای همه‌جانبه‌تر برای حمایت از کودکان بیش از پیش احساس می‌شود. در زمان مجلس ششم و در سال 81 یک بخشنامه 8 ماده‌ای از طرف آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی، رئیس وقت قوه قضائیه در حمایت از حقوق کودکان ابلاغ شد که در آن کودک‌آزاری را تعریف و آن را جرمی عمومی محسوب کرده بود. در آن بخشنامه همه کسانی هم که شاهد کودک‌آزاری بودند موظف شده بودند تا آن را به کلانتری و مراکز قضایی اطلاع دهند و چنانچه مشخص شود از این گزارش سر باز زده‌اند مجرم محسوب می‌شوند. این بخشنامه اما خلأهای بسیاری دارد. مشکل اساسی اینجاست که مکانی امن و کانونی حمایتی برای کودک آزاردیده در قانون به رسمیت شناخته نشده است.»
 
وی ادامه داد: «در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان نیز با چنین خلائی روبه‌رو هستیم. کودک آزاردیده در خانواده پس از درمان بار دیگر به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود و این موضوع آینده‌ای مبهم را برای وی رقم می‌زند.»
 
او گفت: «منظور از محلی امن برای نگهداری از کودکان آزاردیده محلی موقتی است تا پدر و مادری که کودک را آزار داده‌اند و قطعا در شرایط بد روحی و روانی قرار داشته‌اند، بتوانند تحت درمان قرار گیرند یا با مشاوره درمانی به زندگی عادی برگردند و بتوانند از فرزندشان نگهداری کنند.»
 
وی افزود: «بی‌شک پدر و مادری که دست به کودک‌آزاری می‌زنند در مقطع زمانی خاصی از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند و احتمالا خودشان قربانی شرایط اجتماعی و اقتصادی نامناسب هستند. نگهداری کودک برای مدتی در مراکز موقتی می‌تواند موجب درمان پدر و مادر آزارگر و بازگشت آنها به زندگی عادی ‌شود. یکی دیگر از خلأهایی که با آن روبه‌رو هستیم خلأ وجود قانونی جدی برای برخورد با افراد آزارگر است. لازم است در قانون جدید روشن شود پدر و مادر یا هر فردی که کودک را آزار دهد با او برخورد قانونی شدید خواهد شد.»
 
مرز نامشخص تنبیه و تادیب
 
پژوهش گفت: «در قانون ما تنبیه در حد تادیب به رسمیت شناخته شده است اما مرز تنبیه و تادیب روشن نیست و مشخص نشده است تنبیه در چه حدی با هدف تادیب کودک است و در چه حدی موجب ضربه زدن به وی می‌شود. از این رو علاوه‌ بر کودک‌آزاری از سوی پدر و مادر، ما شاهد آزار کودکان حتی در برخی مدارس و مراکز آموزشی نیز هستیم. امیدواریم لایحه پیشگیری از کودک‌آزاری با توجه به منافع عالی کودک که مدت‌هاست در مجلس خاک می‌خورد بررسی و تصویب شود. در غیر این صورت و با وجود خلأهای زیاد همچنان باید شاهد کودک‌آزاری در جامعه‌مان باشیم.»
 
20 روز قبل هم کودک، آزار داده شده بود
 
حمزه سرمدی کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی رشت که مددکار این پرونده است، گفت: «وقتی از بیمارستان با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند، من به‌عنوان مددکار به بیمارستان اعزام شدم. پسر پنج ماهه در وضعیت بدی قرار داشت و آثار کبودی روی سر، صورت و سینه‌اش نمایان بود. در عکسبرداری‌ها مشخص شد یک لخته خون در مغز او ایجاد شده که با درمان‌های پزشکی این لخته خونی از بین رفت.»
 
او درباره وضعیت خانوادگی این کودک گفت: «پدر 32ساله این کودک به شیشه معتاد است. وی و همسر 28 ساله‌اش از مدت‌ها پیش با یکدیگر اختلاف داشته‌اند. این زوج که فقط همین فرزند را دارند قبلا نیز تصمیم به جدایی از هم گرفته بودند. 20 روز پیش از این ماجرا نیز پدر معتاد این کودک را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به بیمارستان منتقل کرده بود. مادر کودک از همسرش شکایت کرده ولی این پرونده در دادگاه منتهی به مصالحه شده و این زوج و فرزندشان به خانه بازگشته بودند.»
 
این مددکار اجتماعی گفت: «پدر معتاد که سابقه شرارت دارد و قبلا هم چهار سال در زندان بوده، گفته است برای ساکت کردن پسرش وی را به‌شدت کتک زده بود. پرونده این کودک‌آزاری در بهزیستی و دادگستری در حالی باز است که این کودک به مادرش تحویل داده شده است. همچنین به دستور بازپرس شعبه یک دادسرای عمومی و انقلاب رشت قرار شده نتیجه پزشکی قانونی کودک به دادسرا ابلاغ شود.»
 
سرمدی ادامه داد: «متاسفانه بسیاری از کودک‌آزاری‌ها به بهزیستی اعلام نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود کودکان زیادی قربانی خشونت و کودک‌آزاری والدین شوند. خلأ قانونی مبارزه با کودک‌آزاری دست بهزیستی را هم بسته و موجب شده کودکان در دام آزار پدران خشن گرفتار شوند.»
 
اظهارات عجیب پدر شکنجه‌گر
 
روزنامه «ایران» نیز نوشته است که پدر این نوزاد در تماس تلفنی به مأموران گفته: «هر پدری حق دارد فرزندش را بزند»‍!

منبع: فرهیختگان
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه افسرده دل مرده
۱۳:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
وقتی بچه بودم ۶/۷ ساله پدرم از سرکار می آمد
برادر بزرگترم میگفت او نمیگذارد درس بخوانم
پدرم نیامده خودکار بیک را لای انگشتانم میگذاشت و فشار میداد
قلبم درد میگرفت وقتی اشکم می آمد میرفت
چند باری این کار را کرد

اکنون بیست ساله ام هنوز وقتی پدرم می بینم میشه اضطراب و استرس میگیرم
اکنون میتوانم حتی اورا کتک بزنم
اما دلیل اضطرابم را نمیدانم.

هیچ وقت بچه هاتون اذیت نکنید.‌ چون مثل  من میشن...
Iran (Islamic Republic of)
سید امیرعلی عابدی
۱۱:۲۷ ۱۲ دی ۱۳۹۹
واقعا آن که ، امیدوارم خداوند در روز قیامت به
خاطر این کار غیر انسانی او را به جهنم بفرستد
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان آریان
۱۴:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
جهنم فرستادن فرد در آن دنیا چه سودی به نفع افراد زجر دیده این دنیا داره؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
خدآ نسل همچین‌ ادمایی که پدر شدن رو منقرص کنه..
Netherlands
سحر
۱۶:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
خدایا چه روزگاری داریم
Iran (Islamic Republic of)
کسی که بایک روانی زندگی میکند
۲۲:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
شوهرمنم دقیقایک روح روانی داردوبچه هایم راخیلی می زندخدالعنتش کند نمی دانم چکارکنم آیاقانون بچه هارابه من میدهداگر شکایت کنم چون خیلی زرنگ است وهمیشه حق رابه خود میدهدومیگویدهمه همینطورندوبچه هاشونومی زننددرحالیکه خیلی بد می زندومن جرات ندارم درآن لحظه جلوی اورابگیرم درحالیکه اصلابامن مشاجره نکرده وخودش میگویدمن حوصله بچه ندارم درحالیکه بچه های من خیلی آرومن ولیخودش خیلی عصبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۵
الهی بمیرم برات ... چقدر ناز و معصومه بچه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۵
تف به شرف نداشتت حیوون کثیف
فقط پنج ماهشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۵
خاک برسرت معتاد بی مصرف عملی شیشه ای مرد نیستی ذات نداری
من دخنرم ۳ سالشه منو به اسم کوچک صدا میکنه از همون کوچکی یادش دادم بم بگه احسان تا بزرگ شد چیزی بین ما نباشه ووقتی میگه احسان لذت میبرم چون من دوستشم نه باباش بعد تو نامرد بچه ۵ ماهه رو برنی
شرف نداری مرد نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ تير ۱۳۹۵
امیدوارم خداوند در هر دو دنیا لعنتت کن آخه چطور دلت اومد بچه معصوم بزنی نامردی چقدر
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۱ تير ۱۳۹۵
امیدوارم دست خدای حق آنچنان سیلی بر صورتش بزند .که روسیاه هر دو عالم بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۵
اللهم عجل لولیک الفرج
عجب خبرایی ادم میشنوه
لطفا مسؤلین رسیدگی کنن اگر این مسایل صحت دارد .این موضوع روح جامعه رو جریحه دار کرده.هیچ انسانی از شنیدن همچین خبرهایی خوشحال نمیشود .
حتی حیوان هم تا پای جان از فرزندش مراقبت میکند .
به خدا ظلمه ظلم .اون بچه و امثال ان زبان ندارند از خودشون دفاع کنن اگر میتوانستند ازخودشون دفاع میکردند.ما مسلمانیم . نباید همچین مسائلی در کشور به وجود بیاد
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۰ تير ۱۳۹۵
خدا لعنتش کنه .به توام میگن پدر؟بی وجدان بی رحم.خیلی ها آرزوی همچین بچه های ناز رو دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۵
خدا لعنتت کنه از حیوون کمتری حیوون با بچش این کار رو نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۰ تير ۱۳۹۵
قربون کار خداا. یکی رو می بینی سالها آرزو بچه دار شدن رو داره . یکی هم اینجوری طفل معصوم رو شنکنجه میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۵
دنیا از امثال این حیووناي شیطان صفت پر شده دیگه شنیدن این اخبار آزار دهنده و ضد ارزشهای انسانی هر روز از سراسر دنیا به گوشمون میرسه الان که دارم این پیام مينويسم دستم ميلرزه و قلبم تو سینه آروم نداره و اشکهام در حال ريختنه برای اومدن اون عزیزی که درمان تمام این بی عدالتی هاست من ازین جا و شما از هر جایی که هستین فریاد بزنيد
اللهم عجل الوليک الفرج
Germany
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۰ تير ۱۳۹۵
این ضعف قانون است
بگیرید بچه رو ازش
اشکم در آمد بخدا قسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۵
لطفا بچه طفل معصوم رو دست این حیوون ندید که لیاقت نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۵
اخه کسی نیست بگه حیون بچه 5 ماهه چه اذیتی در حق تو کرده که میگی حق هر پدری هست تو و امسال تو حیوان هستند نه انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۵
بخدا جگرم آتیش گرفت خدا لعنتت کنه مرد که از انسانیت و مروت بویی نبردی آدم یه بچه بی دفاع رو اینطور میزنه؟؟؟ کجایی قانون ؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۰ تير ۱۳۹۵
وجدان عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
خدای من این بچه فقط پنج ماهشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ تير ۱۳۹۵
اخها یکی نیست بگه عوضی بچه ی پنج ماهه زدن داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۰ تير ۱۳۹۵
فقط میتوان گفت که یک حیوان میتواند طفل معصومو به این حال و روز در بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۵
اگه من قاضی بودم حکم آزار کودک زیر 5سال رو حبس تا 18سالگی کودک تعیین میکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
وای چه دردناکه
باورشم سخته
خدابه بچه ی بیگناه رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۵
مزن بر سر ناتوان دست زور. که روزی در افتی به پایش چو مور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ تير ۱۳۹۵
بایدقانونی بشه که بچه ها رااز پدرمادروحشی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ تير ۱۳۹۵
بایدقانونی بشه که بچه ها رااز پدرمادروحشی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۰ تير ۱۳۹۵
ای بی وژدان توغلط کردی که اجازه داری بچه رو بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۰ تير ۱۳۹۵
ای بی وژدان توغلط کردی که اجازه داری بچه رو بزنی
Seychelles
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
یکی باید بهش بگه:توغلط میکنی دست روی طفل معصوم بلند میکنی .الهی دستت بشکنه .
Seychelles
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
یکی باید بهش بگه:توغلط میکنی دست روی طفل معصوم بلند میکنی .الهی دستت بشکنه .
Seychelles
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
یکی باید بهش بگه:توغلط میکنی دست روی طفل معصوم بلند میکنی .الهی دستت بشکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
آخر خریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
آخر خریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
آخر خریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
آخر خریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
بعضیا که عرضه و شرف و لیاقت بچه دار شدن ندارن خواهشا بچه دار نشن که طفل معصومو اذیت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۵
بعضیا که عرضه و شرف و لیاقت بچه دار شدن ندارن خواهشا بچه دار نشن که طفل معصومو اذیت کنن
آخرین اخبار