اقتصاد و امنیت، در کانون انتخابات مجلس مشاوران ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن امیدوار است انتخابات روز یکشنبه حمایت مورد نظر او را برای سیاست‌های اقتصادی به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یو اس نیوز؛ نخست وزیر ژاپن امیدوار است انتخابات روز یکشنبه مجلس مشاوران حمایت مورد نظر وی را برای اجرای سیاست های اقتصادی به همراه آورد. در همین حال مخالفان سیاست های فعلی از رای دهندگان خواسته‌اند تا هرگونه تغییر جهت به سمت نقش نظامی گسترده تر از سوی ژاپن را رد کنند.

نیمی از کرسی های بخش ضعیف تر پارلمان ژاپن، امروز یکشنبه به انتخابات گذاشته می شوند. حزب لیبرال دموکرات شینزو آبه بخش اصلی پارلمان را کنترل می کند و تنها نتیجه انتخابات امروز میزان حمایتی است که وی می تواند به دست آورد.

آبه در تبلیغات خود بارها اظهار کرده است طرح های اقتصادی اش برای بهبود وضع ژاپن همچنان ناتمام است و او به فرصت بیشتری نیاز دارد. نخست وزیر فعلی ژاپن در خصوص برنامه افزایش توان نظامی ژاپن اظهار نظر نکرد.

بسیاری از مردم ژاپن باور دارند افزایش نقش نظامی ژاپن می تواند باعث درگیری این کشور با کشورهای همسایه شده و امنیت را از آن سلب کند. در همین حال بعضی از شهروندان ژاپن با سیاست های آبه در خصوص افزایش توان نظامی این کشور، به دلیل گسترش خطر تروریسم، تهدیدات کره شمالی و همچنین قدرت نمایی های چین موافق هستند.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن از پایان جنگ جهانی دوم به صورت مطلق در کنترل دولت ژاپن قرار داشته اند و تا سال های اخیر نیز از حمایت کامل مناطق روستایی بهره مند بوده اند. حزب مخالف در اثر بحران های طبیعی سال 2011 و نداشتن توان بازسازی، حامیان خود را از دست داد.

بعضی از تحلیلگران رقم 78 را تعداد مورد نیاز آبه برای به  دست آوردن حمایت کافی می دانند. این رقم تعداد صندلی مورد نیاز دولت ژاپن برای به دست آوردن اکثریت در پارلمان این کشور است. آبه می تواند با در اختیار داشتن این تعداد کرسی، برنامه های اقتصادی و نظامی خود را هرچه بیشتر پیش ببرد. هرچند که اجرای تغییرات کلی در سطح قانون اساسی در ژاپن، نیازمند برگزاری رفراندوم است.

بسیاری از شهروندان ژاپنی پس از وقوع حادثه اتمی مارس 2011، مخالفت جدی خود را با انرژی هسته ای اظهار کرده اند. با این حال آبه در نظر دارد تا بسیاری از نیروگاه های هسته ای این کشور را دوباره راه اندازی کرده و برق تولید شده از آن ها را به عنوان محصولی صادراتی مورد استفاده قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار