اینوستینگ: تغییر بهای طلا در گرو نوسانات ارز است

به عقیده کارشناسان تغییر بهای طلا در گرو نوسانات ارزش ارزهای بین‌المللی است.

اینوستینگ: عملکرد بهای طلا درگرو نوسانات ارز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ: بهای جهانی طلا در سال 2013 به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر رسید و با گذشت 18 ماه، در اواخر سال 2014 بخشی از زیان خود را جبران کرد. این در حالی است که کارشناسان حوزه فلز زرد بر این باورند که طلا به‌زودی به بالاترین سطح خواهد رسید و دوران اوج سال 2011 را تکرار خواهد کرد.

به عقیده کارشناسان به دو دلیل عملکرد بهای طلا در گرو نوسانات ارزش ارزهای بین‌المللی است. نخست اینکه بهای طلا در مواجهه با واحدهای ارزی ارزان‌تر مانند دلار استرالیا پایین می‌آید. این در حالی است که روند کاهش بهای آن در مواجهه با واحدهای ارزی اصلی همچون دلار آمریکا ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند. دوم اینکه پول (یا واحد ارزی) گاهی اوقات در قالب سهام شرکت‌ها و معادن طلا در کشورهایی با ارزهای ضعیف است. در این صورت اگر ارزش دلار کاهش یابد، روند نزولی بهای طلا بیشتر احساس می‌شود.

بنابراین با تقویت ارزش دلار آمریکا شاهد افزایش بهای طلا خواهیم بود. این روند می‌تواند به تقویت ارزهای ضعیف نیز منجر شود. تقویت ارزش دلار آمریکا طی روزهای گذشته می‌تواند بار دیگر بهای فلز زرد را به‌روزهای اوج خود در سال 2011 بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار