عدم اطلاع‌رسانی مناسب برخی مسؤولان در ماجرای دالاهو

برخی مسؤولان در ماجرای سوءقصد به نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با یک ضعف عملکرد آشکار در اطلاع‌رسانی صحیح موجب انتشار اخبار متفاوت و گسترش شایعات شدند.

عدم اطلاع‌رسانی مناسب برخی مسؤولان در ماجرای دالاهو
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خودروی حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی که با چند تن از مسؤولان استان کرمانشاه برای انجام یک سفر کاری عازم ریجاب شده بودند، روز یک‌شنبه مورخ 20 تیر ماه سال‌جاری توسط افراد ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.
 
دو تن از کارکنان خدوم دولتی در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند و تروریست‌ها با به آتش کشیدن یک خودروی سواری از منطقه متواری شدند که با این وجود اطلاعات موجود از مقامات امنیتی و منابع آگاه، فرماندار سرپل‌ذهاب، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی که در این حادثه مورد سوءقصد قرار گرفته بود، فرهاد تجری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تلاش و پیگیری رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی شد.
 
مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وضعیت مجروحان حادثه اطلاع‌رسانی کردند و در این میان عدم موقعیت‌شناسی و اشراف به موضوعات امنیتی و عدم برخورداری از تجربه کافی در مواقع بحرانی برخی مسؤولان موجب شد که اطلاع‌رسانی به‌موقع را انجام ندهند و قطعا اطلاع‌رسانی صحیح و سریع موجب جلوگیری از بروز شایعات می‌شود.
 
این مسؤولان با انجام اقداماتی خارج از شأن یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی که حداقل موظف به پاسخ‌گویی به رسانه‌ها هستند، تمام امکان ارتباطی با آنها را برای خبرنگاران مسدود کردند و مصاحبه دو تن از مسؤولان این چنینی در عصر روز حادثه و در پایان انتشار اخبار و حتی شایعات بیشتر شبیه بیدار شدن فردی است که در پایان یک واقعه از خواب بیدار شده و شروع به سخن گفتن در این رابطه کند.
 
معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه و مسؤولان نیروی انتظامی به‌عنوان افرادی که می‌توانستند در این زمینه حداقل موضوعات را به خبرنگاران اطلاع‌رسانی کنند، چراکه این خبر در تمام فضای مجازی منتشر شده بود و مسکوت گذاشتن آن تنها موجب گسترش دامنه شایعات شد و البته برخی رسانه‌ها نیز در انتشار برخی جزئیات به‌دلیل عدم دسترسی به منابع خبری، مطالبی را منتشر کردند که صحیح نبود.
 
براساس این گزارش، مسؤولان مربوطه در درجه نخست با عمل به وظایف خویش باید برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قدم بردارند و در گام بعدی باید برای احترام به مردم به اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از طریق رسانه‌ها بپردازند و قطعا انتشار یک خبر کلی از رخ دادن این حادثه موجب می‌شد بسیاری از التهابات رخ داده کاسته شود و مردم با اعتماد به اخبار منتشر شده، منتظر دریافت اخبار تکمیلی بمانند.
 
قطعا ناآشنایی برخی مسؤولان به حوزه‌های حساس و امنیتی، عدم تجربه و اشراف کافی به موضوعات این حوزه و انجام اقدامات احتمالا نامناسب به اوضاع ناآرام در این شرایط دامن می‌زند و باید چنان‌چه قادر به انجام وظیفه در یک جایگاه نیستند یا به افزایش دانش خویش برای اقدام مناسب بیفزایند و یا عرصه را برای مدیران و مسؤولان توانمند خالی کنند.
 
استان کرمانشاه با وجود ضعف عملکردی برخی مدیران در اطلاع‌رسانی صحیح و بیان واقعیت وجود امنیت در استان کرمانشاه، اعلام می‌کند چنین حمله کور و غیرانسانی نمی‌تواند از دست نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی خارج شده و بی‌شک امنیت کامل در این خطه وجود دارد.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.