گام به گام تا کنکور 95؛

خودشناسی، مهمترین فاکتور موفقیت در کنکور سراسری

یک مشاور تحصیلی گفت: با شناخت کافی از توانمندی‌های خود، در جلسه کنکور با آرامش حاضر شوید.

محمدرضا پوردستمالچی مشاور تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان توصیه هایی برای آرامش کنکوری ها در جلسه کنکور ارائه داد و گفت: عامل بسیاری از ترس‌ها، انتظار و توقع غیرمعقول و غیرمنطقی دیگران و خود ما از توان‌مندی‌های واقعی ماست. به یاد داشته باشیم توان‌مندی‌های انسان‌ها متفاوت است و هر كس خودبه‌خود می‌داند كه انتظار معقول از خودش تا چه حدی است.

وی ادامه داد: زمانی که دیگران بیش از توانایی‌ فرد از وی انتظار داشته باشند، همواره در ترس به سر می‌بریم، كه نكند انتظارات دیگران(وحتی خودمان) برآورده نشود لذا برای رفع این شرایط ابتدا با نگاهی واقعی، توانمندی‌های خود را در هر زمینه‌ای كه لازم است (مثلاً در امتحانات كسب نمره، در آزمون سراسری كسب رتبه، در شغل كسب جایگاه و ...) معین كنیم، سپس آن را با اطرافیان نزدیك خود در میان بگذاریم و آن‌گاه با آرامش و اطمینان كامل برای رسیدن به آن تلاش كنیم.

این مشاور تحصیلی با اشاره به اینکه توانمندی‌های انسان‌ها نامحدود است، گفت:  مراحل رشد و ترقی را باید مرحله به مرحله طی كنیم، آسانسور موفقیت وجود ندارد در نتیجه تنها باید از پلكان موفقیت بالا برویم.

پوردستمالچی بیان کرد: توانمندی‌های خود را بروز داده و آن‌ها را محدود نكنید اما در هر مرحله با تعیین انتظار از خود، اضطراب را كاهش داده و در مرحله‌ی بعد (پس از رسیدن به پله‌‌ی دوم) مجدداً انتظارات را معین و شفاف كنید.

پوردستمالچی با بیان اینکه مؤثرترین راه دست‌یابی به آرامش یاد خداست، اظهار کرد: خدا در تمامی لحظات پشتیبان و نگه‌دار ماست؛ بی شک لحظات بسیاری را به یاد می‌آوریم كه در اوج ناامیدی، نیرویی ما را حمایت كرده است پس چرا باید بترسیم وقتی عظیم‌ترین نیرو، ما را حمایت می‌كند لحظه‌ای به درون خود توجه كرده و وجود این حامی و مراقب را احساس كنیم، آرامش باور نكردنی را می یابیم. 

وی با بیان اینکه رسیدن به آرامش را دوست داشته باشید و برای آن وقت بگذارید، عنوان کرد: فشارهای رقابتی در این دنیا تمام‌نشدنی است. این را هرگز فراموش نكنید كه داشتن آرامش درونی بزرگ‌ترین خوشبختی است. آن را با چه چیزی عوض می‌كنید؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار