معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 342 روستای بالای 20 خانوار این استان در انتظار اجرای طرح هادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛غلامرضا امیدوار افزود: از مجموع 722 روستای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون طرح هادی در 380 روستا اجرا شده است.

وی بیان کرد: در تمامی 722 روستای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد طرح مطالعاتی برای اجرای طرح هادی تهیه شده اما تنها در 380 روستای این استان تاکنون طرح هادی به مرحله اجرا رسیده است.

امیدوار اظهار کرد: اعتبار مصوب سال 94 برای اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد 250 میلیارد ریال بوده که از این میزان 150 میلیارد ریال جذب شد.

وی عنوان کرد: پارسال با این میزان اعتبار در 183 روستای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد طرح هادی اجرا شد.

امیدوار ابراز داشت: اعتبار امسال برای اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد هنوز مشخص نشده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین دلیل نمی توان تعداد روستاهای بالای 20 خانوار این استان که قرار است امسال طرح هادی در آنها اجرا شود را تعیین و اعلام کرد.

امیدوار گفت: بر اساس قانون و از آغاز برنامه پنجم توسعه کشور تاکنون باید سالانه حداقل هشت درصد از اعتبارات تملک دارایی هر استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آن اختصاص یابد.

وی بیان کرد: در زمینه اجرای طرح هادی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد اولویت با روستاهای بالای 20 خانوار است و در مرحله بعدی نوبت به روستاهای زیر 20 خانوار می رسد.

امیدوار اظهار کرد: اجرای طرح هادی شامل بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز و تامین روشنایی در روستاهاست.

یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

حدود 48 درصد از جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 335 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می کنند

انتهای پیام /ف
برچسب ها: روستا ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.