اصفهان؛

سواد رسانه ایی راه حل مقابله با تهدیدهای فضای مجازی

طرح درسی سواد رسانه ایی به منظور مقابله با تهدیدهای فضای مجازی در دستور کار بسیج دانش آموزی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جانشین و سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: حدود دو سال است که دانش‌آموز محوری را در برنامه‌ها قرار داده‌ایم و در رویکرد جدید سازمان امورات بسیج را بر عهده دانش آموزان قرار داده‌ایم.

قاسم حبیب زاده افزود: در این دوره به دنبال افزایش سطح کیفی و کمی هستیم و امسال این طرح را هم‌زمان در سراسر کشور برگزار و افتتاحیه آن در اصفهان توسط سردار نقدی ریاست سازمان بسیج مستضعفین انجام گرفت.

وی در خصوص افزایش کمی و کیفی این برنامه توضیح داد: امسال به ازای هر دبیرستان ۶ نفر آموزش خواهند دید تا به‌عنوان یک گروه آموزش‌دیده امور بسیج دبیرستان خود را از ابتدای سال جدید آغاز کنند البته نکته قابل‌ذکر این است که سال‌های گذشته سه نفر در این سطح آموزش داده می‌شدند.

حبیب زاده از آموزش ۲ هزار نفر از این افراد در قم به‌عنوان فرماندهان پیش رو خبر داد و گفت: آموزش متمرکزی که انجام می‌گیرد در حقیقت شبکه‌سازی بسیج مدارس در سطح شهرستان، مرکز استان و کشور است.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با اشاره به آموزشی که برای مدیران مدارسی که فرمانده بسیج هستند در نظر گرفته‌شده است، اظهار کرد: ۲۱ هزار از مدیران مدارس امیدان (مدارس ابتدایی) که عهده‌دار مسئولیت فرماندهی بسیج هستند برای اجرای برنامه‌های بسیج تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

حبیب زاده بابیان اینکه تلاش داریم تا دانش آموزان به معنای واقعی کلمه فعالیت اجتماعی را در مدرسه تمرین کنند، تصریح کرد: عدم انجام فعالیت‌های اجتماعی توسط دانش آموزان در مدارس حلقه مفقوده‌ای در آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: عدم یادگیری مهارت‌های اجتماعی ازجمله عوامل آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده دانش آموزان است که در حال حاضر نمی‌توان این مهارت‌ها را در لابه‌لای کتاب و چهاردیواری مدارس آموزش داد.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با اشاره به رونمایی از کتاب کار در مراسم امروز اظهار کرد: در این کتاب که در اختیار فرماندهان بسیج دانش‌آموزی پیشگامان قرار می‌گیرد برای روزبه‌روز سال تحصیلی به فراخور گرامیداشت و روشنگری رخدادها و مناسبت‌ها برنامه‌ریزی انجام‌گرفته است.

حبیب زاده ولنگاری فضای مجازی را یکی دیگر از تهدیدها برای دانش آموزان مدارس عنوان کرد و گفت: حضور بدون کنترل دانش آموزان در این فضا را باید کنترل کرد همان‌طور که کشورهای دیگر هم این کار را انجام داده‌اند زیرا که دشمنان در این فضا به دنبال ایجاد احساس ناامیدی، یاس و سرخوردگی از آینده کشور بین جوانان هستند.

وی یکی دیگر از رویکردهای سازمان مطبوعش را آموزش عملی و آشنایی دانش‌آموزانی که در حال یادگیری درس آمادگی دفاعی هستند با واقعیت‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و اعلام آمادگی کرد: بستر لازم را برای بردن تمام دانش آموزان مقاطع نهم و دهم به مناطق راهیان نور ، موزه‌های شهدا و دفاع مقدس را فراهم می‌کنیم .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار