ضرورت اختصاص اعتبار برای ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در صورت تامین اعتبار می‌توان نتیجه‌های قابل قبولی کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید محمدکاظم نظری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه و شهرستان بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری بنده است و تمام تلاشمان را برای مقابله و کاهش این آسیب‌ها به کار می‌گیریم.

فرماندار بویراحمد از جمله آسیب‌های شهرستان را مقوله خودکشی عنوان کرد و گفت: متأسفانه آسیب خودکشی در شهرستان رشد بالایی داشته و بیشتر جوانان اقدام به خودکشی می‌کنند.

نظری ادامه داد: شهرستان بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد و مهاجرپذیر بودن با رشد آسیب‌های اجتماعی مواجه است و افراد مهاجرپذیر به دلیل مشکلات اقتصادی و فقر طبقاتی باعث سرخوردگی و بی‌هویتی افراد و این مشکلات منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مسؤول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد عدم اطلاعات مورد نیاز و آموزش‌های لازم از سوی والدین را یکی از عوامل در بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: متأسفانه رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای استانی که می‌توانند نقش دانشگاه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی را ایفا کنند آن‌گونه که باید و شاید به این موضوع توجه نکردند.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری دو همایش جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قطعاً می‌توان اقدامات پیشگیرانه‌ای در این خصوص انجام داد.

نظری بیان کرد: با توجه به سابقه سال‌های گذشته ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در صورت تامین اعتبار می‌توان نتیجه‌های قابل قبولی کسب کرد.

فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های 78 و 81 که دبیری ستاد را بر عهده داشتم نتایج خوبی در خصوص پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها حاصل شد.

وی بیان کرد: در صورتی که ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال شود و جلسات به صورت ماهانه برگزار و کار کارشناسی صورت گیرد قطعاً نتیجه‌ای بهتر از وضعیت کنونی در بحث مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی حاصل می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند با نقش مؤثر خود تأثیرگذاری مثبتی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی بگذارند، گفت: صدا و سیما با برگزاری میزگرد مهارت‌های مقابله با خشم و مشکلات را آموزش دهد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی، روحانیون، آموزش و پرورش، و دیگر نهادها و ارگان‌ها با حساسیت موضوع می‌توانند مهارت‌های لازم را به جامعه هدف خود آموزش دهند.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد با تأکید بر اینکه خودکشی‌ها بسیار نگران کننده است، گفت: خودکشی مختص به طبقه اجتماعی خاصی نیست ولی متأسفانه بنا به دلایلی که ذکر شد این مقوله در حاشیه شهرها و روستاهای محروم بیشتر دیده شده است.

نظری اذعان کرد: دختران و زنان به دلیل اینکه از حمایت‌های مالی کمتری برخوردار هستند آسیب‌پذیرتر هستند.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.