گیلان؛

هزینه‌ای بابت مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت نشود

نباید هزینه‌ای از باغداران بابت مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان در نشست شورای پدافند غیرعامل با موضوع کشاورزی گفت: باید با افزایش کارت‌های زرد مبارزه با آفت مگس زیتون در جهت مبارزه با این آفات تلاش کنیم.
محمدعلی نجفی افزایش سطح زیر کشت، توسعه کمی و کیفی، مبارزه با آفات، اصلاح باغات و خرید محصول را از جمله برنامه های استان در بخش زیتون اعلام کرد و افزود: به صورت جهادی عمل کنیم تا آسیب ها به حداقل کاهش یابد.
وی با اشاره به افزایش 41 درصدی محصول چای و عمل نمودن مناسب کارخانجات چای به تعهدات خود اظهار داشت: علی رغم تأکیدات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی متأسفانه هنوز خزانه نتوانسته پول چایکاران را پرداخت کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه چایکاران با اینکه چای خود را 3 ماه است تحویل داده اند اما متأسفانه هنوز پول خود را کامل دریافت نکرده اند، بر پرداخت هر چه زودتر مطالبات چایکاران تاکید کرد و گفت: آیا در پرداخت مطالبات گندم کاران این گونه عمل می شود؟
نجفی همچنین مقابله هر چه سریع تر با گیاه سنبل آبی که اثرات مخربی بر تالاب ها و محیط زیست دارد را ضروری دانست و افزود: مبارزه با این گیاه در صورت جواب دادن به صورت مکانیکی و دستی صورت پذیرد.
استاندار بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و با نگاه پژوهش محور در مبارزه با این گیاه تأکید کرد و گفت : آمادگی جهت مقابله با سنبل آبی در استان وجود  داشته و  از دولت در این بخش کمک خواهیم گرفت.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.