قراردادهای پُرسود ایرباس و بوئینگ در نمایشگاه هوایی فارن‌بورو

بوئینگ و ایرباس توانسته‌اند با جذب سفارش شرکت‌های آسیایی، سود قابل توجهی در نمایشگاه "فارن‌بورو" به دست آورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، شرکت های هوایی آسیایی با سفارش های خود در نمایشگاه محصولات هوایی "فارن‌بورو" رشد قابل توجهی را برای بوئینگ و ایرباس به همراه خواهند داشت.  شرکت های هندی و چینی بسیاری در این نمایشگاه به خریداری هواپیماهای تک راهرویی پرداختند.

شرکت هوایی "زیامن" در اولین روز این نمایشگاه قراردادی برای 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 با ارزش 3.39 میلیارد دلار امضا کرد. انتظار می رود شرکت مالزیایی "ایرآسیا" قراردادی برای 100 فروند هواپیمای ای 321 نئو با ارزشی برابر با 12.6 امضا کند. 

به گفته افرادی آشنا با مذاکرات، شرکت هندی "گو ایرلاینز" به فکر خرید 70 فروند هواپیمای کوچکتر با ارزشی برابر با 7.5 میلیار دلار است. در بخش هواپیماهای با بدنه پهن، شرکت "ویرجین آتلانتیک" به زودی شرایط قرارداد جدید خود را اعلام خواهد کرد.

با رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای آسیایی، شرکت های هواپیمایی این قاره به دنبال افزایش مسیرهای هوایی خود هستند و در همین راستا به خرید چندین فروند از هواپیماهای کوچک رو آورده اند.

نمایشگاه هوایی سال گذشته پاریس، رکورد سفارش هایی برابر با 100 میلیارد دلار را به همراه داشت. بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند با توجه به ارائه نشدن مدل های جدیدی از هواپیما از سوی بوئینگ و ایرباس، این رکورد احتمالا در نمایشگاه هوایی فارن‌بورو شکسته نخواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار