همدان؛

خرید 16 هزار تن جو و گندم در نهاوند باقیمت تضمینی

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون 16 هزار تن جو و گندم باقیمت تضمینی در نهاوند توسط اتحادیه تعاون روستایی و سایر مراکز خریداری‌شده است.

خرید  16 هزار تن جو و گندم در نهاوند باقیمت تضمینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان: احمد باقری در نهاوند گفت از ابتدای فصل برداشت محصول تاکنون 10 هزار و 300 تن محصول تولیدی جو و 6 هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان نهاوندی تحویل گرفته‌شده است.

وی گفت: در سال زراعی جدید 12 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند زیر کشت محصول جو قرارگرفته همچنین هفت هزار هکتار زمین دیم و 12 هزار هکتار زمین آبی زیر کشت محصول گندم قرارگرفته است.

باقری اظهار داشت: امسال برای نخستین بار خرید تضمینی جو با شیوه متفاوتی در حال انجام است که بر این اساس کشاورزان پس از اخذ معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی محصول خود را به اتحادیه تعاونی روستایی به‌عنوان مباشر شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهند تا در بورس عرضه و به فروش برسد.

وی بیان کرد: قیمت خرید تضمینی جو در امسال 10 هزار و 20 ریال برای هر کیلو تعیین‌شده که با این شیوه کشاورز از خرید محصولات خود مطمئن و انگیزه برای تولید این محصول در نزد وی بیشتر می‌شود.

باقری افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از محصولات استراتژی و کم آب بر مانند گندم و جو وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خوبی در مورد خرید تضمینی آن‌ها انجام داده است که باید در این مسیر با برنامه وارد عرصه عمل شد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند یادآور شد: برای برداشت محصول گندم و جو در سطح روستاهای شهرستان نهاوند بیش از 90 دستگاه کمباین به‌صورت مکانیزه برای برداشت محصول در نظر گرفته‌شده که از این تعداد 45 کمباین آن مربوط به شهرستان و 45 دستگاه دیگر از استان‌های فارس و خوزستان تأمین‌شده است.

باقری گفت: به‌جز تعاونی روستایی دو پایگاه خرید گندم در جنب کارخانه آرد نهاوند و تعاونی کوثر خزل برای سهولت در خرید گندم و جو کشاورزان را باقیمت‌های مصوب و تضمینی خریداری و با همکاری اداره غله کارشناسان این اداره نیز برای نظارت در این مکان‌ها مستقرشده‌اند.

وی اظهار داشت: تا پایان فصل برداشت با توجه به بارش‌های خوب و به‌موقع در نهاوند پیش‌بینی می‌شود بیش از 60 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار