شارژروحی وزنه برداران المپیکی پس از حضورهاشمی در کمپ آزادی

سید مناف هاشمی: قبل از اعزام به ریو، نگاهی ویژه به المپیکی ها داریم + تصاویر

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان به همراه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در کمپ تیم‌های ملی حضور یافتند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز (دوشنبه 21 تیر ماه 95) سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان در سالن تمرین تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان حضور پیدا کرد و برای افزایش روحیه وزنه برداران ملی پوش قبل از اعزام به بازی های المپیک 2016 ریو با آنها به گفت و گو پرداخت و از نزدیک مشکلات آنها را جویا شد.

سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان در بخشی از صحبتهای خود گفت: دوسال ونیم گذشته با محدودیت های زیادی برای حل مشکلات مالی فدراسیون ها روبرو بودیم. برای تضمین بودجه رقابتهای انتخابی المپیک مشکل داشتیم. خوشبختانه با رایزنی و تلاش های که از قبل و نفوذی که در دستگاهها و سازمان های دولتی داشتیم مسئولان نظام را متقاعد کردیم که حتی باوجود تمامی تحریم و کمبود منابع مالی بودجه بیشتری را به ورزش خصوصاً کاروان المپیکی اختصاص دهند. 

سید مناف هاشمی: قبل از اعزام به ریو، نگاهی ویژه به المپیکی ها داریم + تصاویر

هاشمی ادامه می دهد: بعضی از فدراسیون ها 90 درصد بودجه دریافت کردند ولی برخی از فدراسیون ها مثل وزنه برداری که در المپیک امید اصلی مدال آوری هستند در سال 94 نزدیک به 106 درصد بودجه به حساب شان واریز شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان تاکید می کند: بعد از تعطیلات نوروز سال 95 توجه بیشتری به رشته های پر امید المپیکی داشتیم تا هر طور شده بصورت ویژه به آنها رسیدگی شود و قبل از اعزام ورزشکاران به ریو حتماً دو پرداخت نقدی، یکی به صورت حقوق و دیگری فوق العاده المپیکی ها را به حساب شان واریز کنیم. فکر می کنم نخستین پرداخت ما به حساب فدراسیون در دوسه روز آینده باشد. پرداخت دوم هم قطعاً تا قبل از اعزام کاروان وزنه برداری به المپیک انجام می شود.

سید مناف هاشمی: قبل از اعزام به ریو، نگاهی ویژه به المپیکی ها داریم + تصاویر

هاشمی در خصوص آیین نامه جدیدی که با پیگیری وی برای استخدام قهرمانان المپیک در دستگاههای دولتی به تصویب هیأت دولت رسیده است، گفت: آیین نامه استخدام قهرمانان المپیک در کمیسیون اجتماعی دولت و در بخش کمیسیون فرعی به تصویب رسید. زحمات دو سال و نیمه ما جواب داد و خوشبختانه هیأت محترم دولت با استخدام قهرمانان المپیک در دستگاههای دولتی موافقت کردند.

وی ادامه داد: طی رایزنی با وزارت راه و شهرسازی قرار شده یک پلاک زمین به شکل توافقی به مدال آوران ریو اختصاص داده شود. البته برای هر پلاک زمین با تخفیفی معادل 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده و مابقی مبلغ زمین را مدال آوران المپیک پرداخت می کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص مراسم بدرقه ورزشکاران به بازی های المپیک نیز تصریح کرد: در مراسم بدرقه المپیکی ها تمام سعی ما این است که حتماً این مراسم با حمایت یک یا چند اسپانسر و حامی مالی برگزار شود. البته در جلسه ای که با وزیر محترم ورزش داشتیم من اعلام کردم اگر حتی اسپانسری هم نداشته باشیم خودم این برنامه را ساماندهی خواهم کرد.

لازم به ذکر است، در حاشیه این بازدید علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری با تمجید و قدردانی از حمایت های همه جانبه وزارت ورزش در یکسال و نیم گذشته از سید مناف هاشمی معاون محترم وزیر ورزش تقاضا کرد تا در آستانه المپیک مثل قبل حمایت بیشتری را از رشته پر امید وزنه برداری در بازی های المپیک 2016 ریو داشته باشند. همچنین بهداد سلیمی و کیانوش رستمی نیز به نمایندگی از اعضای تیم ملی از سید مناف هاشمی درخواست کردند تا با حمایت مالی ببشتر ملی پوشان وزنه برداری را به صورت ویژه قبل از اعزام به المپیک شارژ روحی کنند.

سید مناف هاشمی: قبل از اعزام به ریو، نگاهی ویژه به المپیکی ها داریم + تصاویر

کیانوش رستمی ملی پوش دسته 85 کیلوگرم کشورمان و رکوردار جهان در این وزن از معاون وزیر ورزش تقاضا کرد تا با توجه به دوپینگی شدن رقیب روس خود و اینکه رنگ مدال المپیکی وی در سال 2012 از برنز به نقره تبدیل شده است، وزارت ورزش طبق آیین نامه جوایز مدال آوران المپیک مابه التفاوت پاداش مدال برنز و نقره را قبل از المپیک 2016ریو به او پرداخت کنند.

هاشمی نیز با بیان اینکه از این موضوع اطلاع نداشته از وی خواست تا درخواست کتبی خود که به تایید فدراسیون رسیده باشد را برای پیگیری واجرا به وزارت ورزش ارسال کند. 

گفتنی است، سید مناف هاشمی در این بازدید ضمن دیدن تمرینات بزرگسالان به اردوی وزنه برداران نوجوان که در کمپ تمرینی مجاور المپیکی ها مشغول وزنه زدن بودند رفت و دقایقی نیز ناظر تمرین آتیه سازان وزنه برداری کشورمان بود و خیلی کوتاه با آنها نیز به گفت و گو پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار