"والی صلاح الدین" به درک واصل شد + تصاویر

بیش از 1700 دانشجوی غیرمسلح پایگاه هوایی "اسپایکر" در استان "صلاح الدین" در سال 2014 به دست داعش کشته شدند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های  تکفیری داعش در ژوئن سال 2014  میلادی یکی از فجیع ترین جنایت های تاریخ بشریت را در عراق (در پایگاه اسپایکر) رقم زدند.

داعش در همان نخستین روزهای ورود به موصل در خردادماه گذشته، این پایگاه را محاصره کرد و آنگونه که روایت می شود، با خیانت برخی فرماندهان ، پایگاه اسپایکر در استان "صلاح الدین" با یک هزار و 770 دانشجوی جوان و نوجوان غیرمسلح که هنوز آموزش ندیده بودند، سقوط کرد.








از آن زمان،  سرنوشت این 1770 جوان عراقی نامعلوم است. برخی می گویند تعدادی از آن قربانیانی که فیلم ها و تصاویرشان را داعش بر روی اینترنت قرار داده، همین بچه های "اسپایکر" هستند و برخی نیز می گویند، این دانشجویان در مکان نامعلومی نگهداری می شوند.

اما آنچه واقعی تر به نظر می آید، کشته شدن تعداد زیادی از این دانشجویان در اعدام های دسته جمعی داعش است؛ این را برخی از افراد محلی می گویند که در آن روزها در منطقه حضور داشتند.

اما اخیرا "ابوعبدالعظیم العجیلی"  یکی از تروریست هایی که در جنایت اسپایکر در ژوئن 2014 دست داشت، به همراه عده ای از سرکردگان گروه تروریستی داعش در "القیاره" در شمال  "صلاح الدین" به هلاکت رسید.





خبرگزاری عراقی " المسله " گزارش داد "العجيلي"  والی داعش در "صلاح الدين"  بود و از خطرناک ترین تروریست هایی به شمار می آمد که قبل از به وجود آمدن داعش، وابسته به شاخۀ القاعده به سرکردگی " ابومصعب الزرقاوی" بودند.

منابع امنیتی همچنین گزارش دادند که العجیلی براساس گزارش های اطلاعاتی عراق در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی کشته شد.

منابع یاد شده افزودند که وی از عاملان جنایت  "اسپایکر"  بود و تصویر وی را در مقابل کاخ هایی در کنار "رود دجله"  نشان می دهد که افراد بیگناه را می کشد و آنان را در آب می اندازد.


کشتار و اعدام های جمعی، تصفیه نژادی و مذهبی، آوارگی بیش از یک و نیم میلیون ساکنان شمال عراق و در نهایت ربودن زنان اقلیت ها و ایجاد بازار برده فروشی در مناطق تحت کنترل خود برای این زنان، تنها گوشه ای از ره آورد این گروه تروریستی از تفکر تکفیری شان است.





شاید  به هلاکت رسیدن عامل جنایت "اسپایکر" کمی از درد و رنج مردم مظلوم عراق بکاهد ؛ اما جنایت تروریست های داعش هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار