قزوین؛

تأسیس مرکز ملاقات کودکان طلاق

مرکز ملاقات کودکان طلاق در آینده‌ای نزدیک در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: بمنظور اجرای برنامه های پیشگیری، یکی از اقداماتی که در دستور کار معاونت پیشگیری قرار گرفته ، تشکیل مرکز ملاقات فرزندان طلاق است. 

جلالوند افزود:  هدف از تشکیل این مرکز ایجاد فضایی است تا زوجین پس از طلاق بتوانند از حق قانونی ملاقات فرزندشان بهره مند شوند چراکه پس از وقوع طلاق حضانت با یکی از زوجین  سپرده شده و طرف دیگر می تواند از حق قانونی ملاقات فرزندش بهره مند باشد.

بگفته ی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، رویه اجرای این دیدار تاکنون بر این شیوه بوده که براساس توافق پدر و مادر این ملاقات انجام می شد ولی اگر این توافق حاصل نشود، پاسگاه یا کلانتری برای این دیدار از سوی مرجع قانونی تعیین می شد که ملاقات در چنین محلی با وضعیت روحی و روانی اطفال با توجه به اینکه محل نظامی محسوب می شود مغایرت داشت.

جلالوند افزود: شیوه نامه ی  این مرکز تهیه و تنظیم و در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری مطرح و  تصویب شد.

وی اضافه کرد: این مرکز در شهر قزوین تشکیل می شود، البته  فرمانداران دیگر شهرستان های هم می توانند این مرکز را راه اندازی کنند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: در این خصوص بهزیستی هم  اعلام آمادگی کرده است تا مددکاری را در این مرکز مستقر کند همچنین برای تأمین امنیت این مرکز نیروی پلیس با لباس شخصی مستقر خواهد بود.

انتهای پیام/


 

 

برچسب ها: تاسیس ، مرکز ، ملاقات ، کودکان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار