ارومیه؛

بیانیه بسیج جامعه پزشکی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب

حجاب حق و تکلیف زن است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی بمناسبت روز ملی عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد

در این بیانیه آمده است :

ما بانوی مسلمان ایرانی هستیم که در لباس سپید درمانگری، پیام سلامتی برای مردم می آوریم.باور ما این است که دین ما اسلام، دینی سلم و سلامت است. مفهوم متعالی سلامت که یک مفهوم اصیل دینی ماست بسیار فراگیرتر از جسم و تندرستی است و دربردارنده سلامت نفس و سلامت اجتماعی و نهایتاً سلامت معنوی و روحانی نیز هست. بلکه می توان گفت سلامت جسم و سلامت اجتماعی مقدمه هدف تعالی سلامت یعنی سلامت روح و تقرب به خداست.ما به عنوان زنان مسلمان بر اساس آموزه های قرآنی مان معتقدیم زن و مرد ارزش انسانی یکسانی دارند و آنچه مایه کرامت انسان در پیشگاه خداست، تقوی و خویشتن داری است و بس. مقامی که هم برای زن و هم برای مرد به یک میزان قابل دستیابی است. اما این را هم باور داریم که نظام حقوق و تکالیف زن و مرد در عین مساوی بودن مشابه نیست. و زنان و مردان به جهت تفاوت های طبیعی که در خلقت دارند در زندگی خانوادگی کار ویژه ای و حقوق و تکالیف متفاوتی خواهند داشت.لذا ما نه مانند متولیان کلیسای قرون وسطی، انسان بودن زن را منکریم و نه مانند مدرنیست ها و فمنیست ها زن بودن او را انکار می کنیم. همه این ها ایجاب می کند زنانگی و جنسیت زن محدود و مختص به حریم مشخص خانواده باشد و در عرصه عپمومی و اجتماع زن با شخصیت انسانی خود ظاهر شود نه با جلوه های جنسیتی. و چه چیزی مانند فرهنگ، عفاف، پوشش و حجاب بدان گونه که در قرآن کریم و در سیره اهل بیت(ع) ترسیم شده است قادر به اجرای عملی این اصل است.بر این اساس است که ما بعنوان زنان مسلمان و درمانگران حافظ سلامت جامعه، فرهنگ، عفاف و پوشش را لازمه و تأمین کننده سلامت نفس و سلامت اجتماعی انسان در جامعه اسلامی می دانیم، معتقدیم انواع چشمگیری ناهنجاری های روانی و اجتماعی فقط در اثر عدم توجه به این اصل فطری و عقلانی ایجاد شده و خواهد شد.

ما حجاب را هم حق زن مسلمان می دانیم و هم تکلیف او. هم سپر مصونیت او می دانیم و هم شمشیر جهاد او با گناه و فساد. لذا بعنوان بسیجیان زن جامعه پزشکی خود را پیشگامان عرصه فرهنگ عفاف، و حجاب می دانیم و در هفته عفاف و حجاب بار دیگر بر این میثاق الهی پا می فشاریم و همگان را به این اصل مترقی تأمین کننده سلامت جامعه فرامی خوانیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بیانیه ، پزشکی ، عفاف ، حجاب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.