تبریز؛

تأکید بر ضرورت توسعه خانه موزه استاد شهریار

رئیس هیئت‌امنای خانه موزه شهریار گفت: خانه موزه استاد شهریار در حال حاضر آن‌طور که باید، مناسب برای پذیرش مهمانان نیست و توسعه مجموعه ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شعردوست در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه ادبی استاد شهریار اظهار داشت: آثار، اشعار و دیوان استاد شهریار برای مصون ماندن از گزند تحریف به صیانت نیاز دارد و برای این منظور خانه موزه استاد شهریار به‌عنوان بهترین مرجع صیانت از این آثار باید توسعه یابد.

وی  با تأکید بر اهمیت سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار داشت: روز بزرگداشت استاد شهریار باید به‌صورت ملی برگزار شود و در این راستا همراهی و همکاری ادارات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با شهرداری تبریز ضروری به نظر می‌رسد.

شعردوست با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های شهرداری تبریز در اجرای طرح مقبره الشعرا اظهار داشت: باید هویت استاد شهریار را بین‌المللی کنیم زیرا استاد شهریار حلقه واسط ایرانیت، اسلامیت و تشیع هست.

گفتنی است:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهردار تبریز، مدیرکل روابط عمومی شهرداری تبریز و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه یکی از فرزندان استاد شهریار و دو تن از شهریارپژوهان برجسته کشور به انتخاب شهردار، اعضای هیئت‌امنای خانه موزه استاد شهریار را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار