به نام پایت به پای ایران

چند سالی است که برخی ایرانی ها پای ثابت کامنت در زیر پست های افراد مشهور خارجی به ویژه فوتبالیست ها هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که برخی ایرانی ها پای ثابت کامنت در زیر پست های افراد مشهور خارجی به ویژه فوتبالیست ها هستند. اتفاقی که شاید در نگاه اول زیاد بد نباشد اما وقتی محتوای کامنت ها را نگاه می کنیم متوجه عمق فاجعه خواهیم شد.
 
این اتفاقات و فحاشی در صفحات مجازی بازیکنان خارجی از زمان قرعه کشی جام جهانی 2014 رونق پیدا کرد و پس از مشخص شدن هم گروهی ایران با آرژانیتن ، مردم ما به صفحه مسی هجوم آوردند . ابتدا فقط شوخی بود اما کم کم این شوخی ها ، به توهین تغییر یافت و حتی در رسانه های خارجی هم بازتاب منفی داشت.
 
پس از آن این کار به یکی از شیوه های رایج در کشور ما تبدیل شد و هر اتفاقی که توسط یکی از افراد مشهور که ما به او دسترسی نداریم می افتاد ، مردم ایران به صفحه مجازی او هجوم می بردند. از مجری قرعه کشی جام جهانی گرفته تا داورانی که به ضرر ایران قضاوت کردند.
 
اما در تازه ترین هجوم همه جانبه برخی کاربران ایرانی ، صفحه دیمیتری پایت ستاره تیم ملی فرانسه هدف قرار گرفت و تنها چند ثانیه پس از مصدوم شدن رونالدو توسط پایت در فینال یورو 2016 ، صفحه اینیستاگرام او پر شد از کامنت های زشت و توهین آمیز که به زبان فارسی و انگلیس دست و پا شکسته او را مورد شماتت قرار دادند. تعداد این کامنت ها به قدری بود که انگار پایت یک بازیکن ایرانی است که تمام کامنت های پستش فارسی است. باز تاب این توهین ها به ستاره فرانسوی رسانه های معتبری از جمله نشریه AS اسپانیا را بر آن داشت تا هجوم ایرانی ها به صفحه پایت و فحاشی علیه وی را تیتر کرد.
 
قطعا این قبیل اقدامات نسنجیده از برخی کاربران که از ایرانی بودن فقط زبان فارسی آن را یاد گرفتند و براحتی فرهنگ والای ایرانی و اسلامی را زیر سئوال بردند، وجهه فرهنگی ایران را در مجامع جهانی در بحث ورزش خراب خواهد کرد.
 
جالب تر اینکه  ما نسبت به کشور ژرتغال که یک طرف فینال بود و ستاره خود را از دست داده بود به اصطلاح خودمان کاسه داغ تر از آش بودیم و در آشی که برای پایت پختیم فرهنگی را سوزاندیم که سال های سال اروپائیان در حسرتش بودند.
 
ما را به پایت و رونالدو کاری نیست اما فرهنگ فروشی برخی نابخردان آن هم به قیمت چند لحظه خنده و شادی بهای گزافی دارد و در آینده خواهیم دید که این هم حربه ای برای دوست و دشمن می شود تا ایران را و ورزش ایران را زیر سئوال ببرند درست مثل همان زمان که تماشاگران باعث شدند برخی کشور های عربی با وجود نا امنی و هزار مشکل در میزبانی ایران را متهم به نا امنی کنند.
 
باور کنید پس از فینال یورو 2016 وقتی پیام های یارانی را پای پیج پایت می دیدیم از طرفی از خجالت سرخ میشدیم و از سویی شک می کردیم که این جام ملتهای اروپا بود یا آسیا ؟ما پرتغال بودیم و ...و یا اینکه ایران یک کشور اروپایی است.
 
به هر حال این بار هم تلخ گذشت شادی بی مزه ترین شوخی قرن در ورزش که در یک آن و یک دم فرهنگ 2500 ساله ایران و ایرانی به پای پایت سوخت.

به نام پایت به پای ایران



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۲۳ تير ۱۳۹۵
بازی دوسر باخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۵
با توام ای ایرانی نمایی که میری و کامنت بی ادبانت رو قهرمانانه میذاری هر جایی ما همه ایرانی ها از اینکه هموطنمون هستی شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۵
منم خودم طرفدار سرسخت رونالدو ام اما این اصلا کار درستی نیست.....جدیدا تا تقی به توقی میخوره هموطنا فعال میشن فقط فحش میدن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۵
والا بعضی ها بدجور کمبود دارن دهنشون رو با فحش باز کردن با کوچکترین انتقاد ازشون فورن بهت حمله می کنند و جواب انتقاد رو با مشت و لگد میدن جای تاسف اینه از لحاظ مالی مشکلی هم ندارن یعنی مشخصه این ها نه از انسانیت و نه از زندگی چیزی میدونند
آخرین اخبار