آبادان؛

پیشرفت 95درصدی ساخت بزرگترین پایانه مسافری کشور در شلمچه

ساخت بزرگترین پایانه مسافری کشور در شلمچه به پیشرفت 95 درصدی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: پایانه مسافری مرزی شلمچه با هفت هزار و 500 متر مربع و اعتبار هزینه شده 150 میلیارد ریال به مراحل پایانی تکمیل رسیده است.

جمال حمیدی شمار گیت های پایانه مسافری مرز شلمچه را 24 گیت یادآور شد و افزود: این پایانه که دارای دو سالن با ظرفیت روزانه 50 هزار نفر با تمامی امکانات رفاهی بوده، دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر گمرک، اداره گذرنامه، حج و زیارت، بهداشت و دیگر دستگاه های مسئول در آن مستقر می شود.

وی با بیان اینکه پایانه مسافری شلمچه تا مراسم اربعین امسال آماده می شود، گفت:امسال مشکلاتی که از سال های گذشته در تردد زائران اربعین وجود داشت، با بهره مندی از سالن مسافری مرزی شلمچه رفع می شود.

مدیر پایانه مرزی شلمچه همچنین، آغاز عملیات محوطه سازی پایانه مسافری شلمچه را یادآور شد و افزود: محوطه سازی پایانه مرزی شلمچه با وسعت شش هکتار و اعتبار 120 میلیارد ریال آغاز شده و تا 14 ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

حمیدی گفت: با آماده سازی بخشی از محوطه سازی پایانه مسافری تا فرارسیدن مراسم اربعین امسال مسیر تردد زائرین اربعین همواره می شود.

وی افزود:امسال نیز با بهره گیری از امکانات پایانه مسافری پیش بینی می شود روزانه بیش از 50 هزار نفر در روز تردد زائرین از مرز شلمچه انجام شود.

ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز پیش از این در نشست هماهنگی برگزاری آیین های اربعین این شهرستان با بیان اینکه در ساختمان پایانه مرزی، جایگاهی برای واحدهای خدمت رسان محلی در نظر گرفته شده است، گفت:بخش عمده مشکلات اربعین حسینی سال گذشته در مرز شلمچه با بهره برداری از این پایانه رفع می شود.

حیاتی با اشاره به نیاز محوطه بارانداز این پایانه به 10 تا 15 چشمه سرویس بهداشتی، از تشکیل کمیته های ساماندهی زائران اربعین حسینی در این شهرستان خبر داد و افزود:به منظور خدمت رسانی مناسب و آسان سازی امور زائران، 9 کمیته بهداشت و درمان، امنیت و انتظامی ، فرهنگی و آموزشی، اسکان و تغذیه، اعزام، اطلاع رسانی، خدمات شهری، زیرساختها و امداد و نجات تشکیل شده است.

وی گفت: در این رابطه مسئول و اعضای هر کمیته مشخص شده و شرح وظایف آنان در قالب لوح فشرده تهیه و ابلاغ می شود.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر همچنین از همکاری استان های فارس ، تهران و کهگیلویه و بویر احمد در اربعین امسال خبر داد و افزود: مسئولان کمیته های ستاد اربعین نسبت به برقراری ارتباط و تعامل خود با استانها و شهرستانهای معین برای رفع نواقص و کاستی ها اقدام کنند.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

مرزهای مهران در ایلام و چذابه در استان خوزستان نیز دو مبداء تردد زائران می باشند.

آیین ساخت بزرگترین پایانه مسافربری کشور در شلمچه نیمه خردادماه سال گذشته با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شلمچه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
ان شاء الله در همه مرزها بهترین پایانه ها را در سه مرز مهران چاذبه و شلمچه بسازند ولی واقعا در شلمچه زوار زیاد میباشند و خدمات رفاهی مردم و دولت در شلمچه برای زوار زیاد هست و کار زائر را آسان میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
من ساکن تهران هستم و چند سالی با دوستان از مرز مهران میرفتیم تا اینکه اربعین 94از مرز شلمچه عبور کردیم واقعا تعداد زائران از مرز شلمچه، زیاد عبور میکنند و از مهران کمتر نیست اما خدمات در شلمچه واقعا صدها برابر از مهران بیشتره و منظمتره پیشنهاد میکنم کسانی که میتونن از مرز شلمچه وارد کشور عراق بشوند. هم از نظر نظم،خوردخوراک،جا،سرعت تردد به کشور عراق از مهران بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۵
مسئولین عزیزاستان کمترین زوارازشلمچه عبورمیکندبزرگترین پایانه میسازندتا این مسئولان تاریخ مصرف گذشته هستند استان پیشرفت نخواهدکرد.هنوزهیچ کارمهمی برای مرزبین المللی مهران نکرده اند دم از بازکردن مرزدیگری می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۵
بیش از75درصدزوارازمرزبین المللی مهران ترددمیکنندچراکسی بفکرمهم ترین وامن ترین وارزانترین مرزکشور نیست این کارامدی مسئولین استان ایلام رامیرساندکه فقط گفتاردرمانی میکنند