یاسوج؛

کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی و جرحی در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات رانندگی فوتی و جرحی در سه ماه نخست امسال در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: در این مدت 403 فقره سانحه رانندگی در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که از این تعداد 150 مورد فوتی و جرحی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات رانندگی سه ماه نخست امسال در کهگیلویه و بویراحمد 35 نفر جان باختند، بیان کرد: 191 نفر نیز در این سوانح مجروح شدند.

سیاهپور با اشاره به اجرای 21 طرح ترافیکی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در این مدت، اظهار کرد: با اجرای این طرح ها 843 دستگاه خودرو و 173 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ارتکاب انواع تخلفات رانندگی توقیف شد.

وی عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال حدود 40 درصد از تصادفات رانندگی در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر و اوایل شب و از ساعت 16 عصر تا 22 شب اتفاق افتاده است.

سیاهپور بیشترین دلیل وقوع سوانح رانندگی در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد را تجاوز و انحراف به چپ دانست و ابراز داشت: 32 درصد تصادفات ناشی از تجاوز و انحراف به چپ بوده که عامل موثر در آن نیز وضعیت جاده های استان و دو باند بودن آنهاست.

وی افزود: تخطی از سرعت مطمئنه با 26 درصد و بی توجهی رانندگان به جلو با 20 درصد از دیگر دلایل بروز سوانح رانندگی در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

سیاهپور با بیان اینکه عامل 57 درصد تصادفات رانندگی در سه ماه نخست امسال در کهگیلویه و بویراحمد خودروهای سواری بوده است، گفت: 11 درصد وانت ها، 6 درصد موتورسیکلت ها، 20 درصد عابران پیاده و 18 درصد نیز واژگونی خودرو عامل وقوع سوانح رانندگی در استان بود.

وی بدون اشاره به آمار، بیان کرد: 10 درصد تصادفات رانندگی در این مدت در جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان از پل مهریان تا پل کتا رخ داده است.

سیاهپور با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون آزادراه در کشور به شمار می رود، اظهار کرد: 97 کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد که به صورت ناقص اجرا شده است.

وی خواستار تجهیز تمامی جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد به تجهیزات الکترونیکی شد و عنوان کرد: باید جاده های برون شهری این استان به دوربین های بیشتری مجهز شوند.

سیاهپور استفاده از تریبون نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را در کاهش مسائل و مشکلات ترافیکی این استان موثر دانست.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: تصادف ، پلیس ، فوت ، سوانح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.