صادقی در صحن علنی بهارستان:

شورای نگهبان نهادی فراجناحی و مدافع قانون اساسی است

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهادی مقدس و فراجناحی است.

شورای نگهبان نهادی فراجناحی و مدافع قانون اساسی است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدهادی صادقی کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در صحن علنی مجلس گفت: عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و نزدیک سی سال است که استاد دانشگاه در رشته جزا و جرمشناسی هستم.

وی افزود: از حسن نظر رئیس قوه قضاییه در رابطه با انتخاب بنده تشکر می‌کنم، نکته‌ای که مورد اتفاق همه است موقعیت برجسته شورای نگهبان است که مدافع قانون اساسی و شرع مقدس است.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: تاکنون اعتماد خوبی به شورای نگهبان بوده لکن به نظر می‌رسد در مواردی نسبت به برخی فرآیندها باید  در راستا استحکام این نهاد تجدیدنظر شود و همچنین برخی از مقتضیات که در راستای این نهاد است باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: جامعه حقوقی کشور به نوعی نسبت به ترکیب شورای نگهبان و خروجی فعالیت‎های آن اقناع پیدا کند، این اقناع ثمره توجه به شخصیت برجسته علمی اعضا و نوع برخورد آنها است. 

وی افزود: اعتماد و استحکام نظریه‌هایی که در شورای نگهبان مطرح می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین ثبات نظریه‌ها در فعالیت شورای نگهبان باید مدنظر قرار گرفته شود.

صادقی در ادامه بیان کرد: شورای نگهبان به عنوان امین مردم و نظام در صیانت قانون اساسی و شرع است و با توجه به دخالتی که رهبری و ریاست قوه در آن دارد نقش امانت‌داری به آن واگذار شده است و مدیریت شورای نگهبان می‌تواند از این بهتر هم باشد.

وی در ادامه افزود: معتقدم باید مطالعه‌ای صورت گیرد و آسیب شناسی شود و باید بر انسجام نظام حقوقی تاکید شود زیرا نظام حقوق مانند یک فرش دستباف می‌مانند که اگر نهاد و تاسیسات در جای خودش نباشد بی‌ریختی این نهاد دیده می‌شود.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: همکاری مجلس و شورای نگهبان و بر عکس ان باید ساماندهی شود که از ابتدای مطرح شدن طرح و لایحه در معرض نقطه‌نظرات نمایندگان قرار گیرد.

صادقی اظهار داشت: قانون‌گرایی در مقابل تقلید و اجرا در تمام فرآیندها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا معتقدم نهاد شورای نگهبان مقدس و فراجناحی است و با یک نگاه بلند و نقش حاکمیتی به قانون اساسی مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادقی ، شورای ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار