بیرجند؛

هشدار پلیس فتا برای ثبت نام اینترنتی دانش آموزان

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی به خانواده ها در ثبت نام اینترنتی دانش آموزان یا خرید اینترنتی کتب آنها ، برای جلوگیری از افتادن در دام فیشرها (طراحان صفحات فيشينگ) یا هکرها ، هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی  درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  ، با بیان این مطلب که بسیاری از مدارس برای ثبت نام یا پیش ثبت نام دانش آموزان و کتب درسی از خانواده ها می خواهند که به سایت مدارس مراجعه کنند ، گفت:  مدیران فنی این سایت ها نسبت به تامین امینت داده مراجعانشان حساس باشند و راه نفوذ هکرها را با برنامه های امنیتی سد نمایند.

 حسینی افزود:  خانواده ها در هنگام واریز هرگونه وجه برای دریافت کتاب در سایت مدارس که درگاه بانکی دارد مراقب باشند که درگاه اصلی است و فیشینگ نیست.

وی گفت:  جهت جلوگیری از این نوع کلاهبرداری  ، در هنگام ورود به درگاه های بانکی در بستر اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن بانک مورد نظر استفاده نکنند ، و آدرس بانک را به صورت درست خودشان وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه یک راه تشخیص سایت های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح می باشد ، افزود: دقت کنید که در کنار آدرس سایت ، عبارت https:// ذکر شده باشد.

حسینی اظهار کرد :  وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی هم در تشخیص اعتبار سایت نادیده نگیرند و هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاههای بانکی در بستر فضای وب از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.

هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس بخش تماس به ما گزارش دهند و هشدار های پلیس را جدی بگیرند.Cybrepohice.ir

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.