اهواز؛

برنامه راهبردی 5 ساله عفاف و حجاب تدوین شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برنامه‌های این دانشگاه از تبیین و تدوین برنامه راهبردی 5 ساله در زمینه عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر ساسان موگهی در همایش عفاف و حجاب با عنوان "همراز یاس" ضمن گرامیداشت یاد شهدای 21 تیرماه 1314 اظهار کرد: در این روز مطابق با اعتراضی که به کشف حجاب در زمان رضاشاه صورت گرفت، عده‌ای در مسجد گوهر‌شاد تجمع کردند که در نتیجه آن 2 هزار نفر به شهادت رسیدند.

وی افزود: بحث حجاب در دانشگاه بحث ویژه‌ای از جهت علمی و آکادمیک است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های زیادی در دانشگاه انجام شد؛ یک کارگروه تخصصی در دانشگاه تشکیل شد که در این کارگروه افراد صاحب‌نظر و ذی‌نفعان حضور داشتند و مخاطبان آن کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت‌علمی هستند.

موگهی بیان داشت: در این کارگروه یک برنامه راهبردی پنج ساله تدوین شده است که در ستاد صیانت از حقوق شهروندی و شورای فرهنگی دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب و برای اجرا به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که این برنامه قابلیت کشوری شدن نیز دارد، عنوان کرد: این برنامه به وزارت بهداشت نیز ابلاغ و از آن استقبال شد؛ مطابق آن یک برنامه عملیاتی یک ساله برای سال 95 طراحی شد که در سه قسمت آموزش، اجرا و نظارت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مسأله‌ای که در بحث حجاب اهمیت دارد ریشه‌ها و علل آن است که در برنامه‌های راهبری و عملیاتی دانشگاه به آن دقت شده است. ما باید به جوانان فرهنگ خودی و غنی ایرانی‌اسلامی را به نحو صحیح ارائه کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به فرهنگ نماز، حبّ اهل بیت(ع)، ازدواج و ... گفت: این قبیل مسائل، مواردی هستند که اگر به‌صورت ریشه‌ای درباره آن‌ها برنامه عملیاتی داشته باشیم در زمینه آن‌ها موفق خواهیم بود.

موگهی افزود: در سال 94 دانشگاه در بحث نماز به‌عنوان دانشگاه نمونه استانی معرفی شدیم و اکنون در بحث قرآن نیز فعالیت‌های وسیع و عمده‌ای به‌ویژه در خوابگاه‌ها در جریان است. در سال‌های گذشته بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های قرآنی 120 نفر بودند که امسال بالغ بر 650 نفر در این برنامه‌ها شرکت کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه جامعی تحت عنوان طرح طوبی در زمینه ازدواج به‌ویژه ازدواج دانشجویی که از معضلات کشور است، در آستانه اجرا قرار دارد که به آموزش ازدواج سالم و هوشمندانه می‌پردازد.

وی ادامه داد: در زمینه هنر و نشریات نیز از کانون‌های فرهنگی خواسته شد که با رویکرد حجاب و عفاف فعالیت کنند؛ همچنین در زمینه حبّ اهل بیت(ع) یک هیأت محبان اهل بیت(ع) دانشجویی در دانشگاه تشکیل شد که یکی از فعال‌ترین کانون‌های دانشجویی است و ازجمله فعالیت‌های آن راهپیمایی اربعین بود که در سال‌های گذشته وجود نداشت و در سیستم مدیریتی جدید راه‌اندازی شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اعتکاف دانشجویی، آن را یکی از شاهکارهای نظام جمهوری اسلام خواند و گفت: در گذشته دانشگاه جندی‌شاپور اعتکاف را به صورت مشترک با دیگر دانشگاه‌ها برگزار می‌کرد اما امسال سومین سالی بود که توفیق برگزاری این مراسم را به‌صورت جداگانه داشتیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.