گیلان؛

لاهیجان، رکورد دار بیشترین بارندگی اخیر در گیلان

شهر چای خیز لاهیجان، رکورددار بیشترین بارندگی های اخیر در گیلان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ بر اساس آمار ارائه شده اداره کل هواشناسی گیلان از شنبه تا سه شنبه این هفته در ایستگاه هواشناسی لاهیجان 145 و نیم میلی متر، رودسر 129 میلی متر، رشت 123 میلی متر، انزلی 97 میلی متر، کیاشهر 89 و چهار دهم میلی متر، تالش 21 میلی متر و آستارا 7 و 8 دهم میلی متر بارندگی ثبت شده است.
بررسی های هواشناسی گیلان از مقایسه بارندگی های تیر ماه امسال در قیاس با مدت مشابه حاکی از آن است که شهرهای کیاشهر، رشت و لاهیجان در نخستین ماه فصل تابستان پارسال فاقد بارندگی بوده اند.
بر اساس این آمار، بارندگی های تیرماه امسال شهر لاهیجان 150 و شش دهم میلی متر و بارندگی نرمال آن 60 و نیم میلی متر، در تالش 60 و هشت دهم میلی متر و نرمال 39 میلی متر، در کیاشهر 92میلی متر و نرمال آن 38میلی متر و در رشت 125میلی متر و نرمال آن 42 میلی متر گزارش شده است.
بر این اساس بارندگی های تیر ماه امسال در رودسر نیز 136 میلیمتر و نرمان آن 66 میلی متر بوده و این
بارندگی ها برای آستارا در تیر ماه امسال 66 و 9دهم میلی متر و نرمال آن 39 و نیم میلی متر، انزلی 98میلی متر و نرمال آن 36 و 9میلی متر گزارش شده است.
همچنین در شهر تاریخی ماسوله امسال 37میلیمتر و نرمال آن 37 و هشت دهم میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی گیلان، از چهارشنبه به تدریج از شدت ناپایداری ها کاسته شده و افزایش دما تا اواسط هفته آینده برای استان مورد انتظار است.
بر اساس این گزارش، آسمان گیلان در فردا، نیمه ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی، به تدریج کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.