همدان؛

حجاب و عفاف باید در وجود جوانان نهادینه شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: باید در حوزه آموزش عفاف و حجاب تلاش کرده و آن را در وجود جوانان نهادینه کنیم.

حجاب و عفاف باید در وجود جوانان نهادینه شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن یوسفی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان همدان افزود: پسران هم همچون دختران باید در راستای رعایت عرف جامعه و دین تلاش کنند تا از ثمرات آن بهره مند شده و الگوی همسالان خود باشند.


وی ادامه داد: برخی افراد در حوزه عفاف و حجاب تنها به مسائل ظاهری توجه می کنند در حالی که باید این مسئله به عنوان یک تربیت قرآنی در وجود افراد نهادینه و ویژگی های یک مسلمان واقعی در آن ها نمایان شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه استان همدان امسال میزبان بخش آوایی رقابتهای قرآنی دانش آموزان سراسر کشور است گفت: این یک رویداد بزرگ قرآنی است و دانش آموزان همدانی ن که در این مسابقات حضور دارند باید رسم میزبانی و مهمان نوازی را نسبت به دانش آموزان استان های دیگر به درستی به جا آورند.

یوسفی بر لزوم توجه دانش آموزان به برترین بودن در حوزه های اخلاقی تاکید کرد و گفت: باید اعتقادات دینی را به رفتارهای انسانی و هنجارهای اجتماعی تبدیل کنیم و در زمینه های اعتقادی به آنچه می گوییم عمل کنیم.

وی اظهار کرد: اندیشمندان و فلاسفه اروپایی در حوزه تعلیم و تربیت در قرون وسطی به مسایل متافیزیک بی توجه بودند و تنها انسان را محور علوم خود می دانستند که این یک اشتباه بزرگ تاریخی بود و در قرون جدید این افکار تغییر کرد.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری بر لزوم توجه به آزادی درون تاکید کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: تا درون شما آزاد نباشد نمی توانید به آزادی بیرون دست یابید.

در این آیین از دانش آموزان دارنده رتبه های برتر رقابتهای استانی قرآن، عترت و نماز استان همدان تجلیل شد.

مرحله استانی سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان همدان در فروردین ماه امسال در 11 رشته برگزار شد.

سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در مرداد ماه امسال با حضور دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی استان همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.