با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا؛

اطلاعیه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا

ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا نکات مهمی را برای آگاهی مردم در اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

مراسم گرامیداشت عباس کیا رستمی در مهابادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با توجه به بحران جاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان و به تبع آن ورود و شیوع کرونا در ایران نکات ذیل برای آگاهی مردم عزیز ایران به اطلاع می‌رساند:

۱. اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا متناسب با استاندارد‌های اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و محققان داخلی در حال انجام است و در این مهم با عنایت حضرت حق و همت شبانه روزی پزشکان، پرستاران و محققان داخلی از بالاترین دانش روز جهان برای ریشه‌کن کردن این بیماری در کشور استفاده می‌شود.

۲-علاوه بر ظرفیت کامل تمامی دستگاه‌های دولتی – امکانات لجستیک درمانی و بهداشتی در نیرو‌های مسلح (سپاه، ارتش، ناجا و بسیج) و سایر نهاد‌های کشور نیز برای درمان به خدمت ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا قرار گرفته تا در بالاترین ظرفیت ممکن در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مدیریت، پیشگیری و درمان مبتلایان اقدام کنند.

۳- ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در مرکز و استان‌ها بصورت ۲۴ ساعته فعال است و نسبت به تأمین نیاز‌ها – پشتیبانی از موضوع پیشگیری و درمان تمامی مساعی ممکن را با بهره از ظرفیت‌های سه قوه و نهاد‌های مردمی بکار گرفته است.

۴- درموضوع اطلاع رسانی، تعداد مبتلایان و تلفات ناشی ازکرونا، مطابق استاندارد‌های جهانی، مسؤولیت‌های علمی و شرعی همچنین طبق دستور صریح و مکرٌر ریاست جمهوری مبنی بر شفافیت، دقٌت و صحٌت مبنای کار بوده و هیچ دلیل و بهانه‌ای از هیچ دستگاهی مبنی بر کتمان پذیرفته نخواهد بود.

۵. تنها مرجع رسمی انتشار و اعلام اطلاعات و آمار در موضوع مذکور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و انتشار برخی اظهار نظر‌ها و گمانه‌زنی‌ها از سوی افراد غیر مرتبط و غیر مسؤول و غیر متخصص که از سر دلسوزی یا نا آگاهی گاهی مطرح می‌شود هیچ گونه مبنای مستند و علمی نداشته و از این رو انتظار می‌رود در این شرایط حساس با طرح انگاره‌ها و برداشت ها، اطلاعات دریافتی از منابع غیر موثٌق و مرتبط مانع از شبهه آفرینی و تشدید اضطراب مردم عزیز ایران شویم.

۶- ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا خود را متعهد و موظف می‌داند تا مردم را در جریان آخرین اقدامات، آمار و اطلاعات مربوط این موضوع در سراسر کشور قرار دهد و از این مهم بدلیل مسؤولیت شرعی و ملی خود به طور قطع کوتاهی نخواهد کرد، اما بیشترین نیاز را به همراهی مردم در قطع زنجیره شیوع و پیشگیری از ابتلا دارد.

۷- ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا آماده دریافت نظرات و پیشنهاد‌های هموطنان عزیز – کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان است و عزیزان می‌توانند نکات مورد نظر خود را از طریق وبسایت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به نشانی (behdasht.gov.ir) ارسال کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.