اعلام برنامه‌های جشنواره تابستانی سازمان فرهنگی هنری

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون سال‌های پیش با فرارسیدن فصل تابستان برنامه‌های ویژه‌ای برای اوقات فراغت تدارک دیده است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان از اجرای برنامه‌های متنوعی برای این فصل خبر داد و گفت: این سازمان با ایجاد زمینه مناسب برای شکل‌گیری حس رضایت، توان انتخاب‌گری، احساس استقلال و خودشکوفایی در شهروندان تهرانی، ویژه‌برنامه «جشنواره تابستانی» را اجرا می‌کند که شامل برنامه‌های مختلف محتوایی در بخش‌های فراگیر، مناسبتی و محله‌ای/ منطقه‌ای می‌شود.  

وی توسعه و گسترش فضای نشاط در بین شهروندان تهرانی را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره دانست و افزود: گسترش فرهنگ صبر و شکیبایی، آرامش و مهربانی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و تبیین و گسترش شعار «تهران، تکریم زندگی» در میان شهروندان از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی است.
  
به گفته رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شعار اصلی جشنواره تابستانی «زندگی با نشاط» است و این جشنواره از ۲۰ تیرماه کار خود را آغاز کرده و تا ۲۳ شهریور ماه در تمامی مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه با محوریت «تهران، تکریم زندگی» و رویکردهای خانواده پایدار، سرگرمی و نشاط، فضای مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه و برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌شود.
 
صلاحی در خصوص معرفی برنامه‌هایی که در طول فصل تابستان اجرا می‌شود، بیان کرد: محورهای جشنواره در موضوع خانواده پایدار با نشست‌های تحکیم خانواده، ویژه‌برنامه‌های عفاف و حجاب و زوج‌های سال اولی دنبال می‌شود؛ همچنین در فصل تابستان با توجه به اهمیت سرگرمی و نشاط خانواده‌ها برنامه‌ها در سه محور اقتصاد مقاومتی، آدینه‌ها عیدند و کاسب محل برگزار می‌شود.  

مشاور شهردار تهران با تاکید بر فعالیت مستمر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در فصل تابستان افزود: در رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه چهار موضوع پاتوق کتاب، فرهنگسرای کتاب آدینه، رونمایی کتاب و پیک کتاب را در دستور کار قرار دادیم؛ همچنین با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی سه محور ایجاد کانال مخاطبان، اورژانس فضای مجازی و آموزش عمومی در چهار موضوع رزق حلال، انصاف، صبر و سلامت برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه در جشنواره تابستان نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های مناسبتی داشته‌ایم تصریح کرد: برنامه‌های جامعی برای سال‌روز شهادت امام صادق(ع)، دهه کرامت، روز خانواده و دهه ولایت به صورت ویژه‌ تدارک دیده شده است.

محمود صلاحی با اشاره به اینکه در تابستان پنج عنوان برنامه به صورت فراگیر در پایتخت برگزار می‌شود، گفت: «حرف‌هایی که در دلم بود»، «هفته فرهنگی ایران در تهران»، «جعبه کفش»، «آموزش عمومی» و «تبیین تکریم خانواده از نگاه قرآن» برنامه‌هایی هستند که با نگاه فراگیر برای شهروندان تهران طراحی شده است. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار