مهاباد؛

مراسم گرامیداشت عباس کیا رستمی در مهاباد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فیلم ساز برجسته کشورمان ، عباس کیا رستمی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ابراهیم سعیدی فیلمساز بین المللی گفت : عباس کیا رستمی از فیلم سازان مشهور و چهره تاثیرگذاری در تاریخ سینمای ایران بود.

ابراهیم سعیدی افزود : امروز فقدان هنرمندی را به سوگ نشسته ایم که در عرصه ی سینما و فرهنگ جهان ، چنان جایگاهی پیدا کرد که توانست در مدت کوتاهی ، تاثیری بسزا و مثبت در شناخت فرهنگ ایران زمین داشته باشد.

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد هم گفت : عباس کیا رستمی کارگردان اسطوره ی ایران است که قدر و منزلت او در جایگاه والای سینمای ایران شناخته شده است.

این مراسم که همزمان در 60 دفتر سینمای جوان سراسر کشور برگزار شد ، در مهاباد با قرائت فاتحه برای شادی روح این هنرمند گرانقدر سینما و سخنانی از زندگی و اثرات وی پایان یافت.

عباس کیارستمی فیلم ساز مشهور و بین المللی ایران که با خلق آثاری ارزشمند نام ایران و سینمای ایران را در جهان بلند آوازه کرد ، پس از حدود 4 ماه بیماری در 76 سالگی در گذشت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.