نماینده‌ سنندج برهمکاری نمایندگان کردستان برای پیگیری منطقه آزاد بانه و مریوان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج؛ سید احسن علوی نماینده‌ سنندج، دیواندره‌ و کامیاران گفت: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی یک فوریت لایحه ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی، از جمله‌ مناطق آزاد بانه‌ و مریوان در دستور کار قرار گرفت که‌ با رایزنی های صورت‌ گرفته‌ با ۱۳۰ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر تصویب شد.

علوی اظهار داشت: کلیات و جزییات لایحه دولت پس از بحث و بررسی بر سر لایحه در کمیسیون اقتصادی، مجددا در صحن علنی بررسی خواهد شد.

علوی افزود: بدون شک تصویب طرح مناطق آزاد بانه‌ و مریوان موجب توسعه‌ اشتغال در کردستان و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت این مناطق خواهد شد.

نماینده‌ سنندج تاثیر مثبت این طرح ها بر اقتصاد کردستان را مشروط به‌ این دانست که‌ باید این مسئله‌ از گزند رانت خوارها به‌ دور باشد و به‌ محل ساخت و ساز اقتصادی برای عده‌ای تبدیل نشود که‌ بر خلاف منافع ملی و استانی در فکر منافع شخصی خود هستند و مزاج اقتصادی کردستان را به‌ هم می زنند.

در مجلس نهم شورای اسلامی نیز طرح ایجاد و ساخت مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی دو بار در دستور کار قرار گرفت که هر دو بار با رای منفی نمایندگان مردم قرار گرفت ولی در مجلس دهم این لایحه مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.