دلگان گرمترین نقطه ایران / ارتفاع امواج دردریای عمان به ۳متر می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان دلگان با دمای ۵۰ درجه‌ سانتی‌گراد گرمترین نقطه ایران معرفی شده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصدق گودرزی کارشناس اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: دمای هوای شهرستان دلگان در روز گذشته به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید و موجب شد تا این شهرستان گرمترین نقطه ایران معرفی شود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: شهرستان دلگان در ایرانشهر واقع شده است و دمای هوا هم‌اکنون در شهرستان ایرانشهر ۳۷ درجه سانتی‌گراد است و طی ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین ساعات، دمای هوا به ۴۶ درجه سانتی‌گراد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه کمینه دما نیز ۳۵ درجه بوده است، تصریح کرد: هوای شهرستان ایرانشهر در ۲۴ ساعت آینده غبارآلود توام با وزش گردو خاک پیش‌بینی شده است و طی روزهای آینده شاهد کاهش دما خواهیم بود.
 
گودرزی  خاطرنشان کرد: در استان نیز از اواخر وقت امروز با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان طوفان شدید گردو خاک موجب حرکت شن‌های روان، کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود و سرعت وزش باد نیز به ۱۰۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان افزود: در روزهای پایانی هفته دمای هوا در استان به میزان  ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود و ارتفاع موج به بیش از ۳ متر می‌رسد.

منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.