اصفهان؛

آلودگی هوا، قاتل اصفهانی ها

افزایش آلودگی هوا، عمر شهروندان اصفهانی را دو سال کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تردد وسایل نقلیه موتوری و مشکلات احتراق سوخت، بیش از 80 درصد آلودگی هوای اصفهان را تولید می کند و این امر مهمترین معضل حال حاضر این شهر است.

نورالله صلواتی مهمترین دلیل ایجاد مشکلات سوختی اصفهان را افزایش شاخص منواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن نسبت به سایر شهرها دانست وگفت: شهر اصفهان در سال 93 با داشتن شاخص آلودگی ۷۵.۲۹ به عنوان سومین شهر آلوده ایران شناخته شد که این میزان آلودگی‌ سه برابر کشورهای اتحادیه اروپایی است.

وی با اشاره به اینکه۸۰ درصد مرگ و میرهای کشور ناشی از آلودگی هوا است، ادامه داد: آمارهای رسمی نشان می دهد که آلودگی های هوای اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است و این موضوع عمر هر اصفهانی را نسبت به عمر مشابه شهروندان در سایر شهرهای کشور دو سال کاهش داده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش 90 درصدی آلودگی هوا با استفاده از سوخت سبز در سطح دنیا، افزود: سوخت سبز از گیاهان طبیعی بدست می آید و با وجود اینکه امکان کاشت گیاهانی مانند سورگوم، منداب، ذرت و موارد مشابه برای تهیه سوخت سبز به راحتی در اصفهان پذیر است، کماکان از سوخت فسیلی در این شهر استفاده می شود.

صلواتی مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا را پیاده روی، دوچرخه‌سواری، استفاده از وسائل نقلیه عمومی، کاهش ترافیک، معاینه فنی به موقع، خاموش کردن وسیله نقلیه در هنگام توقف و استفاده از وسائل نقلیه هیبریدی یا برقی ذکر کرد و افزود: همکاری مردم مهمترین رکن اجرایی شدن این راه کارها است و مسئولان باید از شیوه های نوین و شناخته شده کاهش الودگی مانند استفاده از گیاهان در تولید سوخت سبز و جایگزین کردن آن با بنزین استفاده کنند.



انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.