آبادان؛

تولید محصولات فراسودمند بر پایه خرما در شادگان

محصولات فراسودمند بر پایه خرما با فرآوری زیستی در شادگان تولیدمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دبیر شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: طرح تولید محصولات فراسودمند بر پایه خرما با فرآوری زیستی در شادگان، در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان و سازمان مرکزی دانشگاه تصویب شده است و در مرحله خرید سوله و تجهیزات است.

دکتر علی غلامی افزود: طرح تولید محصولات فراسودمند بر پایه خرما با فرآوری زیستی به‌صورت مشترک میان دانشگاه آزاد واحدهای اهواز و شادگان اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح کارخانه بسته‌بندی و تولید فرآورده‌های خرما با ظرفیت سه هزار و 400 تن به‌صورت تخصصی که 2 هزار و 900 تن محصولات اصلی و 500 تن محصولات فرعی مانند پودر هسته خرما، قهوه خرما، شکلات خرما و ... خواهد بود، احداث و راه‌اندازی می‌شود.

دبیر شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که هر کدام از این محصولات دارای خط تولید جدگانه‌ای هستند، افزود: این طرح در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان و سازمان مرکزی دانشگاه تصویب شده و هم‌اکنون در مرحله خرید سوله و تجهیزات لازم در شادگان است.

غلامی گفت: سرمایه‌گذاری و فراهم کردن امکانات تولید مناسب و مطابق با استانداردهای به‌روز دنیا، درجه‌بندی و دسته‌بندی برای بازارهای داخلی و خارجی و کسب درآمد برای تولیدکنندگان از مرحله تولید تا توزیع محصول، ایجاد اشتغال و درآمد به‌خصوص برای افراد جویای کار در منطقه از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: این طرح با اعتباری نزدیک به 35 میلیارد ریال تا بهار 96 اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.