ارومیه؛

نشست فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با سفرای شرق آسیا

در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با سفرای شرق آسیا دو طرف بر ظرفیت های اقتصادی استان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر کل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشور در این نشست که در محل اتاق بازرگانی ارومیه ترتیب یافت، گفت: آذربایجان غربی به عنوان یکی از مناطق اقتصادی ظرفیت مناسبی برای مراودات اقتصادی با سایر کشورها دارد و بیش از 70 مورد مورد فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی و پیشنهاد شده است.

فرازنده افزود: ایران کشوری است که در مسیر ترانزیت کالا قرار دارد و بهره برداری از این مسیر و تامین امنیت سرمایه گذاری در آن ضروری است.

سفیر فیلیپین به عنوان منتخب سفرا در این نشست گفت: برگزاری این اجلاس در آذربایجان غربی زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند.

ادوارد مارتین آرمنز افزود: پایه های تجارت و اقدام اقتصادی بین دو کشور، برقراری ارتباط مناسب بین مردم و تجار است که این مهم در استان آذربایجان غربی بوضوح نمایان است.

وی تصریح کرد: فیلیپین آماده مراوده اقتصادی در زمینه تبادل محصولات و فناوری با منطقه آزاد ماکو است و این مهم می تواند با تبادل دو محصول مهم سیب و موز آغاز شود.

در پایان این جلسه مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان با سفرای کشور های شرق آسیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیران 6 کشور جنوب شرق آسیا، فیلیپین، برونئی، اندونزی، ویتنام، چین و تایلند با هدف آشنایی با ظرفیت های اقتصادی آذربایجان غربی و منطقه آزاد تجاری ماکو به این استان سفر کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.