خاش؛

برداشت هندوانه گرنچین در خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: هندوانه گرنچین محصول مشهور شهرستان خاش است که برداشت آن از اوایل تیر در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛امان الله طوقی در افزود:هندوانه منطقه گرنچین این شهرستان از مهم ترین محصولات به شمار می آید؛ زمانی که هندوانه جنوب و شمال استان تمام می شود برداشت این هندوانه در خاش شروع می شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول 550هکتار است تصریح کرد: 84درصد از کل سطح محصولات جالیزی را هندوانه گرنچین به خود اختصاص داده که در گرمترین ماه سال(تیر ماه) وارد بازار مصرف میشود. 

وی ادامه داد: عملکرد هندوانه گرنچین در واحد سطح 30تن در هکتار است که پیش بینی برداشت امسال 16هزار و500تن می باشد؛ در طول سال 21هزار و800تن محصول جالیزی در خاش تولید می شود.
 
طوقی عنوان کرد: در حال حاضر 70کشاورز در رابطه با بحث محصولات جالیزی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش تصریح کرد: در مورد افزایش سطح زیر کشت هندوانه تصمیمی گرفته نشده و در نظر داریم که به سمت کشت محصولات دیگر نظیر زرشک، زعفران و گونه های دیگر نیز برویم. 

وی با اشاره در شهرستان خاش 1200واحد گلخانه ای وجود دارد افزود: مساحت این واحد ها 540متر مربع است که 50درصد آنها به کشت خیار گلخانه ای یا داربستی اختصاص دارد و هفت هزار تن در سال خیار گلخانه ای در این شهرستان تولید می شود. 

گفتنی است محصولات جالیزی خاش شامل هندوانه، کدو، طالبی، خربزه، گرمک وخیار است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: برداشت ، هندوانه ، گرنچین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار