بیرجند؛

هشدار پلیس فتا به ازدواج های اینترنتی و سایتهای همسریابی

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص ازدواج های اینترنتی و سایتهای همسریابی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه ازدواج های اینترنتی و سایتهای همسریابی در حال تبدیل شدن به مشکلی بزرگ برای خانواده­ها و فرزندان آنها در فضای مجازی است ، گفت : این گونه فعالیت­ها موقعیتی سوء برای انجام انواع کلاهبرداری­ها از طریق فریب و دسترسی به اطلاعات شخصی و خانوادگی آنان و نقض حریم خصوصی افراد بویژه بانوان را فراهم می­سازد.

حسینی افزود : اتکا به اینترنت و فضای مجازی  در نگاه اول راهی آسان­ برای همسر­یابی تلقی می شود ولی واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی می تواند فرصتی را برای سوءاستفاده کنندگان نیز فراهم نماید تا با دام افکنی اقدام به کلاهبرداری و فریب و آسیب به متقاضیان شوند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از افراد امور روزمره و ضروری زندگی خود را از طریق اینترنت پیگیری می کنند ، گفت: افراد با استفاده از وسایل ارتباطی مدرن چون اینترنت، شبکه دنیای جدید ، شیوه نوینی برای زندگی می طلبد.
وی افزود :  اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گفت وگوها  و مراودات دوستانه در دنیای مجازی  به طرز ناباورانه ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.