شاید انگلیسی‌ها سر‌به‌سرمان می‌گذارند/ واکنش‌ جالب مقامات و مردم جهان به انتصاب وزیر خارجه جدید انگلیس+ فیلم و تصاویر

نخست‌وزیر جدید انگلیس با انتصاب «بوریس جانسون» جنجالی به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور دنیا را شگفت‌زده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنکاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، افراد مشهور در دنیای سیاست و مردم جهان نسبت به انتصاب «بوریس جانسون،» شهردار سابق لندن در سمت وزیر خارجه جدید انگلیس، واکنش‌هایی آمیخته با طنز، ترس و سردرگمی نشان دادند.

خود جانسون نیز نسبت به این انتصاب که با سفر به کشورهای مختلف، ملاقات با سران جهان و عرضه انگلیس در سطح جهانی همراه است ابراز هیجان کرد. زیرا سابقه جانسون در ارتباط با تعامل با سایر فرهنگ‌ها و کشورها چندان درخشان نیست. به طور مثال او یک بار شعری درباره رابطه «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه، با یک بز سرود.
 
«آنجلا ایگل،» نماینده پارلمان انگلیس از حزب کارگر، نسبت به این انتصاب واکنش تندی نشان داد. ژست حیرت‌زده‌ او گویای همه چیزهایی بود که بسیاری پس از شنیدن این خبر به آن‌ها فکر می‌کردند.

شاید انگلیسی‌ها سر‌به‌سرمان می‌گذارند/ واکنش‌ جالب مقامات و مردم جهان به انتصاب وزیر خارجه جدید انگلیس+ تصاویر

«مارک تونر،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز پس از شنیدن این خبر نتوانست مانع از لبخند خود شود و پس از چالش بسیار برای حفظ چهره جدی خود گفت: منتظر آغاز همکاری با جانسون هستیم.

شاید انگلیسی‌ها سر‌به‌سرمان می‌گذارند/ واکنش‌ جالب مقامات و مردم جهان به انتصاب وزیر خارجه جدید انگلیس+ تصاویر

«آیان برمر،» استاد علوم سیاسی دانشگاه نیویورک، در اظهارنظری ابراز امیدواری کرد این خبر، طنزی زیرکانه باشد. کاربران اینترنت در آلمان نیز با ایجاد یک هشتگ احساسات خود را در این ارتباط بروز دادند.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، نیز پس از بیدار شدن از خواب و شنیدن این خبر بهت‌زده شد. یکی از تحلیلگران چینی در یک شبکه اجتماعی نوشت: در دنیا چه خبر است؟ بوریس قرار است تیترهای خبری جهان را از آن خود کند؟ آیا «خاله می» (اشاره به ترزا می) فکر می‌کند او یک طلسم است؟ من تحمل تماشای او را در تلویزیون ندارم.

واکنش جالب دیگر کاربران چینی نسبت به این خبر، اظهارنظر درباره مدل موی جانسون بود. یکی از کاربران اینترنت در این خصوص نوشت: با نگاه به بوریس جانسون درمی‌یابید، آرایشگرهای انگلیس کار خود را درست انجام نمی‌دهند. فرد دیگری نوشت: او خیلی خنده‌دار است!

اما کاربران جدی نیز در میان نظردهندگان چینی وجود داشت. یکی از منتقدان ترزا می نوشت: آن‌ها چه می‌کنند؟ بوریس قرار است سیاست خارجی را در دست بگیرد؟

جانسون در آخرین سفر خود به چین در سال 2013 در سمت شهردار لندن مترجمان شفاهی چینی را مورد تمسخر قرار داد.  ساعتی پس از اعلام این خبر چینی‌ها دوستان انگلیسی خود را که در پکن زندگی می‌کنند، با ارسال پیام‌هایی در واکنش به این انتصاب بمباران کردند.

اما جانسون در دنیا طرفدارانی نیز دارد که او را مناسب‌ترین فرد برای این منصب می‌دانند. «تونی ابوت،» نخست‌وزیر سابق استرالیا، از طرفداران جانسون است.

شاید انگلیسی‌ها سر‌به‌سرمان می‌گذارند/ واکنش‌ جالب مقامات و مردم جهان به انتصاب وزیر خارجه جدید انگلیس+ تصاویر
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۵
این بشه وزیر امور خارجه انگلیس از اون طرف تو آمریکا اون دیوونه رای بیاره (دونالد ترامپ )
ظریف هم که همش می خنده
به نظرم دنیا داره تبدیل میشه به یک کمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۵
گور بابا انگليس، ديگه كشور مهمى در دنيا نخواهد بود. فقط بلدن با دهن گشادشون خودشونو تو مركز توجه دنيا بندازن بگن ما هم هستيم. برو كنار بگذار باد بياد، تا همين الان دنيا رو به اندازه كافى به گند كشيدن، ادعا ميكنن تمدن رو به بشر منتقل كردن، تاريخ رو كه ميخوانى ميبينى زپرشك همش نسل كشى و قحطى بوده. تو اينترنت اين مقاله رو جستجو كنين : "Ten evil crimes of British empire" البته جنايتهاى تو ايران رو از قلم انداخته.
نتيجه گيرى اينكه درسته كه انگليس در ساخت تمدن مؤثر بوده ولى فقط براى خودش، برا بقيه دنيا هم درسته كه تمدن رو منتقل كرده ولى همراه با بدبختى و بردگى براى امپراطوريش. ايدولوژى انگليسى بر اساس برترى سراسرى هست. مثل زمان ويكتورين هنوز فكر ميكنن و خود رو آقاى دنيا و بقيه رو يابو فرض ميكنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۵
خیلی باحاله که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۵
خدا به خیر کنه ،،،
آخرین اخبار