اصفهان؛

بيش از 7 درصد جمعيت شهر کاشان مهاجرین هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته 6 / 7 درصد جمعیت شهر کاشان از مهاجرین شهرستان های دیگر هستند كه برای کار و زندگی به اين شهر آمده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان در دومین جلسه ستاد بازآفرینی بافت های نابسامان و ناکارآمد که با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری کاشان تشکیل شد افزود:استقرار بخشی از این مهاجرین در سکونتگاه های غیررسمی باعث آسیب های اجتماعی شده است که نیازمند برنامه ریزی مناسب براي کاهش آسیب ها و افزایش سطح زندگی در این مناطق است.

وي، با اشاره به ابتكار دولت تدبیر و امید براي تشکیل طرح ستاد بازآفرینی بافت های نابسامان و ناکارآمد به ریاست ريیس محترم جمهور گفت: ستادهای متناظر با این ستاد در استان ها و شهرستان های کشور نيز تشکیل شد تا بر اساس طرح های مطالعاتی و هدفمند، مناطق نابسامان و ناکارآمد را شناسایی كند و برنامه های خود را با تعریف شاخص های مشخص شده و متناسب با شدت چالش های اجتماعی اولویت بندی كند.

به‌گفته‌وي، اين ستاد در كاشان نيز راهکارهای اجرایی را بر اساس جمع بندی اطلاعات به دست آمده در اختیار مدیریت شهری و شهرداری های شهرستان ها قرار مي دهد تا اقدامات اجرایی با تخصیص اعتبار و همکاری دستگاههای مسوول و با محوریت شهرداری های شهرستان عملیاتی شود.

فرماندار ویژه کاشان، افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته بافت های نیازمند به بازآفرینی شهرها به پنج طبقه مجزا تقسیم شده است که در مرحله نخست سکونتگاه های غیررسمی شهرکاشان در دستور کار ستاد قرار گرفته تا پس از فرآیند مطالعاتی اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

مومنيان، بازآفرینی بافت های نابسامان و ناکارآمد کاشان با هدف بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم با استفاده از ظرفیت های موجود در ستاد بازآفرینی اين شهرستان را تاكيدكرد و گفت: در حال حاضر بهسازی بافت تاریخی خیابان محتشم و آقا بزرگ با هدف بازآفرینی بافت تاریخی در این دو منطقه با همکاری شهرداری کاشان و ستاد بازآفرینی در حال انجام است.

وي در پايان با تاكيد بر ارائه تسهیلات معین شده گفت: انتظار مي رود شهرداری های شهرستان کاشان با تسریع در فرآیند مطالعاتی بتواند حداکثر بهره برداری را در جذب اعتبارات و استفاده از ظرفیت موجود داشته باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.