بازماندگان حادثه خوی مرخص شدند

رئیس اورژانس کشور از ترخیص بازماندگان حادثه خوی خبر داد و گفت: در پی انتقال این افراد به ارومیه هستیم.

امیر صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در خصوص حادثه آتش‌سوزی در یکی از شهرستان‌های خوی تمام تلاشمان را کردیم تا بهترین خدمات به افراد آسیب دیده ارائه شود.

وی از ترخیص بازماندگان این حادثه خبر داد و افزود:پس از آخرین آمار فوتی حادثه خوی خوشبختانه هیچ کدام از مصدومین را از دست ندادیم و خدمات تخصصی درمانی را تا آخرین لحظه ادامه دادیم. سه نفر از مصدومینی که به تبریز و دو نفر از آنها که به اصفهان منتقل شدند، از بیمارستان مرخص شدند.

صابری‌نیا گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر نحوه انتقال این بازماندگان گرفته نشده اما در اسرع وقت اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه باید سطح ایمنی ساختمان‌ها افزایش یابد، گفت: در ایران هیچ گاه دنبال علت بروز اتفاقات غم بار این چنینی نبوده‌ایم از طرفی سطح ایمنی و نگاه نظارتی در خدمات باید به گونه‌ای تقویت شود تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم همچنین با رفتار پیشگیرانه می‌توان از بار هزینه‌های حوادث ترافیکی و سوختگی کاست.

صابری‌نیا عنوان کرد: وجود فضای خروج اضطراری و استفاده از مواد نسوز در ساخت ساختمان‌ها از مواردی است که وزارت بهداشت روی آن نفوذ ندارد و باید دید به چه ساختمان‌هایی پایان کار داده می‌شود.

وی افزود: این آتش‌سوزی اتفاق افتاد اما آیا ما دنبال عامل آن گشتیم؟ در این زمینه باید نگاهمان را به سمت حفظ شرایط اولیه و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث قابل کنترل تغییر دهیم چرا که اگر به سمت پیشگیری و تقویت ایمنی پیش برویم بسیاری از منابع در وزارت بهداشت و بسیاری از ارگان‌ها حفظ می‌شود.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه نباید افراد را در محل خطر ساکن کنیم، اظهار داشت: اکنون در کشور ما متولیان ساخت و ساز علم آن را ندارند و ساختمان‌هایی می‌سازند که هیچ گونه ایمنی و تجهیزات اطفاء حریق قابل اطمینان ندارند.

صابری‌نیا ادامه داد: باید زمینه را برای استفاده از آمبولانس‌های هوایی بیشتر فراهم کنیم تا زمان را از دست ندهیم. بعد از 40 سال وزارت بهداشت اولین بار بود که برای حفظ زمان و افزایش سرعت عمل از آمبولانس‌های هوایی استفاده کرد و حداقل نتیجه این اقدام زنده ماندن دو نفر از 9 نفری که با درجه سوختگی بالا به شهری با تجهیزات تخصصی منتقل شدند، بود.

وی یادآور شد: قبول داریم باید سرعت عمل را بیشتر و تأمین منابع را پایدارتر کنیم. این عقب‌ماندگی سلامت نیاز به حمایت دولت، نگاه مثبت مردم و تأمین منابع سلامت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار