اردبیل؛

اردبیل میزبان سی و هشتمین همایش توان‌بخشی بهزیستی کشور

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سی و هشتمین همایش معاونین توان‌بخشی بهزیستی سراسر کشور روزهای دوم و سوم شهریورماه به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ستاری افزود: اداره کل بهزیستی استان اردبیل در سال گذشته فعالیت‌های خود را مبنی بر ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف به‌طور قابل‌قبول انجام داده به‌طوری‌که در توسعه و گسترش مراکز ژنتیک، عملیاتی کردن و کاربست نتایج پژوهشی و همچنین فعالیت در حوزه توان‌بخشی به معلولان اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بهزیستی استان اردبیل در سال گذشته مناسب‌سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری و اداری برای معلولان است که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل رتبه سوم مناسب‌سازی اماکن اداری برای معلولان و در بین ادارات کل بهزیستی کشور کسب کرده و ادارات بهزیستی استان اردبیل 85 درصد برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: اعطای کمک‌هزینه نگه‌داری و ترخیص برای معلولان تحت مراقبت و نیز طرح مراقبت در منزل از طریق آموزش دیدگان بهزیستی استان اردبیل اجرایی شد که در شهرستان اردبیل برای 80 نفر و در مشگین شهر نیز برای 40 نفر طرح مراقبت در منزل به انجام رسید.

ستاری بیان کرد: گسترش فعالیت‌های حوزه توان‌بخشی با توسعه مراکز روزانه تخصصی و خدمات مددکاری ارتقا می‌یابد که در این رابطه نیز سی و هشتمین همایش معاونین توان‌بخشی بهزیستی کل کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی، روزهای دوم و سوم شهریورماه به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم نتایج این همایش نیز در راستای تقویت توان‌بخشی مؤثر باشد.

وی در ادامه گفت: بررسی میزان شیوع و علل معلولیت کودکان زیر 14 سال در استان اردبیل در دست اقدام است که در مرحله اول ازدواج فامیلی و در بخش‌های دیگر ضربه به شکم مادر و نرسیدن اکسیژن از دلایل عمده ایجاد معلولیت در کودکان زیر 14 سال بوده که در حال حاضر آمار شیوع معلولیت در استان اردبیل 3.8 درصد است که باید تلاش کنیم از این میزان نیز پایین‌تر شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار