ساری،

جلوگیری از اختلال شنوایی 815 کودک مازندرانی

اختلال شنوایی 815 کودک مازندرانی در سه سال گذشته جلوگیری شد.

جلوگیری از اختلال شنوایی 815 کودک مازندرانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در شیرخوارگاه شکوفه ساری برگزار شد، با بیان اینکه برای کنترل شنوایی سنجی کودکان با اداره‌ کل ثبت احوال استان تفاهم‌نامه انجام شده است، گفت: در این تفاهم‌نامه ثبت احوال استان برای صدور شناسنامه از خانوادهها گواهی غربالگری دریافت می‏‌کند.

سعید آرام از امضا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی درزمینهٔ جلوگیری از اختلالات شنوایی و غربالگری نوزادان خبرداد و افزود: ۸۱۵ نوزاد دارای اختلال شنوایی سه سال گذشته مورد ارزیابی قرارگرفتند که با کاشت حلزون از ناشنوایی آنها جلوگیری شد.

وی بابیان اینکه تست شنوایی و بینایی برای تمام دانش‌آموزان ورودی دبستان با همکاری آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح اختلال بینایی 8 هزار و 500 کودک شناسایی و از کم‌بینایی آنها جلوگیری شد.

وی افزود: برای کنترل معلولیت و جلوگیری از افزایش تعداد معلولان تفاهم‌نامه ای برای ایجاد مراکز ژنتیک در استان منعقد شد تا همه افراد قبل از ازدواج مورد ارزیابی ژنتیکی قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: مراکز مشاوره ژنتیک تا پایان شهریور امسال در همه شهرستان‌های استان ایجاد می شود.

آرام افزود: با راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک، دسترسی به مراکز ژنتیک و مشاوره به‌ سادگی و سهولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین مرکز ضایع نخالی استان در ساری در هفته بهزیستی راه اندازی می‌شود، گفت: ساختمان این مرکز از طریق شهرداری ساری و تجهیزات این مرکز از طریق سفارت ژاپن خریداری شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از افتتاح مرکزی برای نگهداری دختران بالای ۱۸ سال با اعتبار یک میلیارد تومانی خبر داد و افزود: این مرکز با تمام امکانات به ‌زودی راه اندازی خواهد شد.

آرام با بیان اینکه ۱۳۸ خانوار شهری و ۱۲۷ خانوار روستایی دارای دو معلول در استان شناسایی شدند، افزود: در روستا تا ۱۸ میلیون و در شهر تا ۳۰ میلیون تومان وام مسکن به این خانواده‌ها اعطا می ‌شود.

۵۰ هزار معلول و ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار