اراک ؛

تعطیلی فعالیت یک معدن سنگ در منطقه گردشگری آبگرم محلات

فرماندار محلات گفت: پروانه بهره برداری این معدن سنگ نمای ساختمان بر خلاف قانون و مصوبه شورای معادن کشور به تازگی تمدید شده بود که با مدیریت مسئولان شهرستان، از ادامه فعالیت این واحد جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سجادی افزود: تعطیلی این معدن  با پایان یافتن زمان اعتبار بهره برداری و بر اساس مصوبات قانونی انجام گرفت اما، در همین حین تخلف آشکار در تمدید شش ساله معدن مشاهده شد.

وی ادامه داد: اداره صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی بدون در جریان گذاشتن مسئولان شهرستان محلات و در نظر گرفتن مصوبات شورای عالی معادن و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اقدام به تمدید پروانه بهره برداری معدن مذکور کرده بود.

فرماندار شهرستان محلات گفت: با پیگیری مراجع قانونی شهرستان از فعالیت این معدن در منطقه گردشگری جلوگیری شد تا روال قانونی ابطال اعتبار پروانه سپری شود.

سجادی بیان کرد: بر اساس تبصره ماده 26 قانون معادن در خصوص چگونگی فعالیت معدنی، ضمن تمدید نشدن پروانه بهره برداری و طبق طرح بهره برداری مصوب و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و اصول فنی و ایمنی تا پایان اعتبار بهره برداری فعالیت ادامه می یابد و پس از پایان اعتبار، پروانه بهره برداری تمدید نمی شود.

وی گفت: بر اساس این تبصره پروانه یکی دیگر از معادن در منطقه نمونه گردشگری محلات نیز تمدید نشد .

فرماندار محلات بیان کرد: در مجموع منطقه نمونه گردشگری آبگرم شش معدن فعال بود که هر یک از آن ها باید با پایان اعتبار پروانه بهره برداری از مدار تولید معدنی خارج شوند.

سجادی ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری آبگرم ظرفیت گردشگری شهرستان محلات است که می تواند باعث رونق اقتصادی شهرستان شود اما منظر طبیعی و اکوسیستم این منطقه توسط معادن در حال نابودی است.

منطقه آبگرم محلات یکی از سرمایه های دیرینه گردشگری استان مرکزی است که در سال 1385 به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب هیات دولت رسیده است. 

انتهای پیام/  س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.