نگرانی ها از انتشار اسناد رسوا کننده نقش رژیم سعودی در حملات یازده سپتامبر؛

جاش ارنست: کنگره درباره انتشار اسناد حملات یازده سپتامبر تصمیم می گیرد

سخنگوی کاخ سفید گفت رهبران کنگره درباره نحوه انتشار اسناد 28 صفحه ای گزارش محرمانه یازده سپتامبر تصمیم گیری می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جاش ارنست -- سخنگوی کاخ سفید -- گفت رهبران کنگره درباره نحوه انتشار اسناد 28 صفحه ای گزارش محرمانه یازده سپتامبر تصمیم گیری می کنند. 

بر این اساس، ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه کاخ سفید درباره پیامد دیپلماتیک انتشار اسناد بیست و هشت صفحه ای محرمانه از گزارش یازده سپتامبر میان آمریکا و عربستان چه اقدامی صورت می دهد گفت در حال حاضر زمانی خاص در اختیار ندارم که برای شما تایید کنم. وی افزود مدیر اطلاعات ملی این فرایند را برای بررسی خروج بخشی از این اسناد از حالت محرمانه دنبال می کند. زمانی که این فرایند کامل شود، اسناد خارج شده از شکل محرمانه در اختیار کنگره قرار می گیرد. 

وی ادامه داد این یک سند کنگره ای است و سران کنگره هستند که درباره انتشار عمومی این اسناد تصمیم می گیرند. اینکه چه چیزی باید منتشر شود تصمیمی است که میان نهادها گرفته می شود. هر زمان که صحبت از انتشار و خارج کردن اسناد از حالت محرمانه مطرح می شود، تلاش می کنیم که از بی طرفی دیپلماتیکی در تصمیم های اینچنینی اطمینان یابیم.  

ارنست گفت از این رو، زمانی که این تصمیم گرفته شود، با کنگره هماهنگی می شود تا درباره رعایت بی طرفی دیپلماتیک اطمینان حاصل شود. من در موضعی نیستم که درباره تکمیل شدن فرایند اظهار نظر کنم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار